středa 17. března 2010

Sedm jednou ranou

 Původně jsem dnes, kdy je pořád ještě zima a jaro přes všechny optimistické předpovědi v nedohlednu, chtěla psát o něčem jiném. Ale protože“ všechno je jinak“ patří k mým oblíbeným heslům, i dnes je všechno jinak. Nechám stranou, co bylo jinak v běžném životě, a ponořím se do blogového jinak. Je to tak trochu pohádkové, točí se to kolem překvapení, dobrého konce a magických čísel.
   Čeština má plno krásných a kouzelných pohádek. Nedáme na ně dopustit, přestože v podstatě lžou. Došlo mi to až v dospělém věku, když jsem se setkávala s pohádkovými hrdiny v nepohádkovém reálu. Bylo velmi frustrující pochopit, že princové jsou na draka či že být popelkou se opravdu, ale opravdu nevyplácí. Fascinující bylo i setkání s pohádkovým dědečkem, jehož imaginární laskavost byla vyvážena neurózou a nesnášenlivostí všech mladších šedesáti let.Kouzelná babička už tak čitelná nebyla. Nejspíš neměla ráda půvabné sněhurky, které jí zabíraly místo v tramvaji. Náhodně stojící spolucestující bledly a bledly a bylo zřejmé, že na drsný slovník bělovlasé paní nemá ani odredovaný mladík s potetovanou paží. Pohádkoví hrdinové holt mají vyměřený jen určitý časový úsek a pak se jejich kouzelnost rozplývá. A přesto se s nimi pak oháníme celý život, kdy pořád (marně) čekáme, až konečně dobro zvítězí nad zlem. Ovšem s pohádkovými číselnými kombinacemi si lze hrát celkem donekonečna. Často se vyskytují číselná seskupení tří či sedmi hrdinů. Ať už je to sedm jednou ranou, sedm statečných či sedm havranů, vždy jde o číslo magické a svým způsobem šťastné. Třeba milá sedmi loupežníků:-) Nu, a takový dotek magična sedmi a překvapení mě čekal dnes u Aranel a u Handy. Ocenění , které bych nečekala ani v pohádce natož v reálu.
 Děkuji:-)Krom radosti mě zavazuje sdělit sedm věcí o sobě a nominovat sedm dalších autorů. Nu, tady asi pohádka končí, neb mých sedm bude naprosto nepohádkových : jsem 1)skeptik,2) neurotik, 3)pesimista, 4)introvert 5) depresivní 6) samotář 7) vztahovačná- to není moc pohádkové, tak tedy přidám ještě sedm věcí, které mám ráda a to je : knížky, psaní, divadlo, cestování, šampaňské, historii a filmy ( o lidech, rodině, přátelích a Zachariášovi se nerozepisuji, to nejsou věci:-)) A druhý úkol je nominace sedmi nových hrdinů. Tak abych se neopakovala, vybírám tuto sedmičku: Medvídek, Klarissa, Babs, Margit, Lenka S, Kopáčci a Halkáč. :-)
  Tak tím skončila dnešní středa, kdy všechno bylo jinak. Ale tady to byla tak trochu pohádka, za což Aranel a Handy moc děkuji a ostatním s radostí posílám. Je to mých sedm jednou ranou. I když ve skutečnosti oceňuji všechny blogy, které čtu, jak už jsem ostatně jednou dvakrát psala. Takže do třetice všeho dobrého:-)


6 komentářů:

  1. Princové zvítězí v bitvách, je svatba a konec pohádky. V reálu teprve všechno začíná...Nad textem pohádek se zamýšlím víc co máme Járu. Musím je upravovat, protože on bere všechno opravdově,bere všechno doslovně. Většina pohádek končí zdánlivě dobře, ale...vlkovi myslivec rozpáře břicho, dá mu tam kameny a on spadne do studny, nebo v Perníkové chaloupce děti upečou čarodějnici...Naštěstí ještě neumí číst a nepozná, že si závěr pohádek vymyslím:-)

    Jitko, máte u mě na blogu ještě jedno ocenění:-)

    OdpovědětVymazat
  2. hezké..a já nevím, co budu psát já..bych d tebe opisovala v té sedmičce

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji Vám oběma. A Andy, klidně opisuj:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jůů, to je nádherný překvápko. Moc moc děkuju, jsem ráda, že se můj blog někomu líbí. S tou "sedmičkou" to bude malounko těžší... no, ale uvařím si na to dobrý kafe a třeba něco vymyslím :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Jitko,
    od Vás si ocenění vážím sedminásobně...opravdu.
    Děkuji Katka

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, moc a moc Vám děkuji za ocenění ....... až dens jsem se dostala k poděkování, tak se moc omlouvám ..

    OdpovědětVymazat