sobota 20. března 2010

Jarní pokušení

   Astronomické jaro je tady, a jelikož i počasí tomu nasvědčuje, je třeba nějak slavnostně to hezké období zahájit. A protože jaro je i o pokušení, vydala jsem se na Ženy v pokušení. Nu, musím konstatovat, že Vojta Dyk je  velmi pěkné pokušení, to naprosto chápu. Také bych neodolala:-) Horší už to bylo s prostředím. Byli jsme ve Slovanském domě, jenž se hrdě nazývá premiérovým kinem. Premiérové je tam akorát vstupné, neb chodba je v dezolátním stavu, ze stropu trčí dráty a za pokladnou sedí takoví nemrcouši, že se divím, že je někdo v době finanční krize ochoten je zaměstnávat. Ty otrávené obličeje, naučené fráze a tupé výrazy rozhodně nereprezentují instituci, která se tváří být luxusní. Moje babička by suše řekla, že je to pozlacené lejno, ale to je v našich podmínkách takřka pravidlem. Nicméně jsme vydrželi a probojovali se do sálu, který bohužel připomínal kukuřičnou vývařovnu, což mi rázem vyvolalo urputnou nauseu. To nechutné primitivní  chroupání popcorunu a srkání koly prostě nechápu a neumím akceptovat. Ale když chce člověk za kulturou, musí vytrvat. Našli jsme izolované místo v polovině sálu, daleko od všech popcorňáků.  A  po nekonečné půlhodině reklam a upoutávek konečně vypuklo žádané pokušení. Musím konstatovat, že masivní reklama mu docela hodně uškodila, neb mnohé bylo řečeno v upoutávkách. Škoda. Troufám si i tvrdit, že nejde ani o komedii. Psychologický film by Vejdělek nezvládl a ani to zjevně nebylo jeho záměrem. Takže bych to nazvala hořkou komedií. S několika (více) slabými místy, otřelými vtipy a očekávanou pointou. Ale skvělými herci, respektive jejich výkony. Celkem osvěžující bylo, že šlo o český film bez Evy Holubové či herecké garnitury ze Slovenského národního divadla (to není nic proti nim, ale všeho moc škodí). Eliška Balzerová hrála výborně a stejně tak Lenka Vlasáková. Oběma to  navíc moc slušelo. Šikovná byla i Veronika Kubařová jako nejmladší z výborné trojice, ale nejlepší byl (pro mě) Vojtěch Dyk. Prostě pokušení. Vejdělkovi jsem moc nevěřila, ale překvapil. Je to svižné, skvěle zahrané, nenudíte se. A veškerá ale, která mě napadají, mizí díky očekávaným jarním pokušením:-) Stojí to za to na ten film zajít. Já to měla jako vítání jara a večer se ještě těším na Thálii. To je moje oblíbená anketa a tak ten první jarní večer pojmu opravdu kulturně:-)

6 komentářů:

  1. :-) "nemrcouši" - to už jsem dlouho neslyšela.- ale vyskytují se všude kolem hojně :-)
    Některá česká slova jsou úžasná tím, že jsou nepřeložitelná. ještě se mi taky líbí "mrťafa" :-)

    Film už jsem "zkritizovala" :-), ale ty ženské výkony mi připadaly velmi vydařené. Hořká komedie je myslím výstižné.

    OdpovědětVymazat
  2. já na to, holky, fakt musím jít...ale až dopíšu:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Plánujeme, snad v pondělí. U nás v kině prodávají vstupenky "nemrcoušky" :o))))

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko jsem ráda, že se líbilo!

    PS: iserialy.sk ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. to mu se říká kulturní jarní den :)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za recenzi :-) Vojta Dyk je sympoš, to zasejc jo! Jinak taky tenhle americký zvyk jíst a pít v kině nemám ráda. (ono je jich víc...) Nás "učili", že konzumovat v kině cokoli, potažmo tímto rušit ostatní, je krajně neslušné...

    OdpovědětVymazat