středa 31. března 2010

Škaredá středa a telegram

  Dnešní středa ke svému přízvisku přišla z toho důvodu, že Jidáš zradil Krista. Někdy se jí také říká Sazometná, a to podle vymetání komínů, které se má tento den konat. Není dobré se dnes mračit, protože jinak se budete mračit celý rok. Nu, snažila jsem se neškaredit a snad mi to i docela šlo. Nebyla žádná nesmyslná porada (vedení se chystá na Velikonoce, tak to jde, jinak bychom tvrdli v práci až do samotného večera) a začínají velikonoční prázdniny. Jednou z mála výhod naší školy je, že o těchto prázdninách do školy nemusíme. Rýsuje se tedy přede mnou pět dní volna a to je vždycky důvod k optimismu. Škaredá středa tedy naplnila obsah svého jména jen v počasí, které tedy bylo extrémně škaredé. Ovšem Velikonoce mohou klidně začít. A ještě jednu zajímavost přinesl dnešní březnový den. Je to poslední den, kdy lze poslat telegram. Takže klasickou zprávu „došly, pošli,“ nebo „Přijedu v neděli, teta Máňa“, už prostě nikdy nikdo nedostane. SMS zprávy a ostatní technologie prostě zvítězily. Sama jsem nevěděla, že telegramy ještě fungují, i když po dnešku už vlastně ne. Je to krapet nostalgie, mohla bych třeba dneska poslat telegram svojí mamince, která má šedesáté druhé narozeniny: vsechno nejlepsi, (co slovo, to koruna- za nás, dneska by to byla minimálně dvacka), byl by to poslední telegram. Ale na poště by na mě asi koukali jako na blázna. Tak jsem jí poslala smsku a pro jistotu ještě zavolala. Jako správný důchodce totiž zdatně mobiluje a pošťák s telegramem by ji jistě připravil infarktový stav. Často to totiž tak bývalo, že telegram znamenal nějakou katastrofu. Tak tahle možnost dneškem končí. Katastrofy se šíří rychlosti blesku, telegram mizí na smetišti dějin. Zařadí se do té vyprávěcí kategorie: „ to za našich mladých let….“

6 komentářů:

  1. padla na mě nostalgie. Ve vesnici jsem dlouhou dobu měli jako jediní telefon, tak jsme telegramy přijímali celkem často. Musím to povědět mámě - děkuji za info..

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já tuhle moderní dobu blbě snáším...já se měla narodit tak o 200 let dřív někde na statku. :o)
    A škaredila jsem se dnes jako každý jiný den, dnes dokonce víc- nějaká manželská krize zase, pro změnu, tak uvidíme...i když já na pověry nedám.

    OdpovědětVymazat
  3. Nostalgie, líbilo se mi jak vážně se tvářící pani na poště zaškrtávala počet slov než vyřkla cenu. A mamince hodně zdraví

    OdpovědětVymazat
  4. To jsem netušila...Fakt je, že možnost poslat telegram jsem nikdy nevyužila. Mamince přeji všechno nejlepší k narozeninám!
    Včera byl zvláštní den, hodně lidí si stěžovalo na únavu, nejspíš to ale nebylo škaredou středou, ale změnou času

    OdpovědětVymazat
  5. No to jsou mi věci. To jsme netušila! A ještě v neděli večer jsem četla Martince pohádku z knížky "POhádky pro kočku" a tam byla o telegramu řeč, tak jsme to Martince vysvětlovala a Majda od stolu hučela: "Taková blbost. naco dneska někdo poletí stát frontu na poštu, aby poslal telegram, když může poslat SMS..." :-))a ono už mu tedy ode dneška nic jiného nezbyde. ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já holky nikdy telegram nedostala..a už asi nedostanu:-(

    OdpovědětVymazat