čtvrtek 11. března 2010

Nové džíny

Nechodím moc do módních butiků, ale čas od času mě nutnost vyžene. Neblahý okamžik nastal dnes a volba padla na prodejnu s džínami v centru města (moje oblíbená a vyzkoušená na Milady Horákové má bohužel zavřeno) .
Ukázalo se, že nákup nebude zas tak jednoduchou záležitostí. Hned za dveřmi mě totiž zarazil pohled na vyzáblou prodavačku. Znuděně zvedla oči, jako že co chci. Udělala jsem čelem zad a pryč. Tady tedy ne.
  Až na potřetí jsem trefila na obchod, kde prodavačka měla normální konfekční velikost, což ovšem zdaleka neznamenalo výhru.
„Co chcete?“ zeptala se ta žena, která pozdrav a úsměv zjevně neměla v popisu práce.
Otázka mi i tak připadala nelogická. „Nakoupit. Prodáváte tady kalhoty? Nebo ne?“
Neochotně uznala, že mám legitimní, byť trochu výstřední přání. Ještě se mě pokoušela přesvědčit, že prodávají džíny, ne kalhoty nebo nedej bože nějaké kostýmy, ale důrazně jsem jí vysvětlila, že já chci právě džíny. Chvilku bojovala s evidentním šokem a pak ukázala na hromadu barevných kalhot.
„No prosím, pravila neochotně, „tady jsou ty největší velikosti.“
Polkla jsem ostřejší výraz a sáhla po nejbližším kusu amerikanizovaného oděvu.
„Ještě upozorňuji,“ dodala ve snaze zpochybnit efektivitu mého snažení, „že kalhoty neupravujeme ani nezkracujeme“.
„Proč?“
„Přeci proto, že je to pracné.“ Podala těžko napadnutelné vysvětlení.
Chtěla jsem se informovat, jestli mají i jiné typy než džíny bokové, ale dívala se na mě jak na mimozemšťana.
„Jiné se přece nenosí?“ Sykla směrem ke mně a víc si mě přestala všímat.
Pochopila jsem, že slušnost opravdu není vždycky výhodou a na děvče za pultem zvýšila hlas. Zírala na mě přesně v duchu přísloví jak tele na nová vrata. Raději jsem odešla. Děvče zjevně nepochopilo, s čím přesně jsem byla nespokojená.
    Jestli jsem dobře informovaná, prodavačka je od slova prodávat a ne odrazovat potencionální zákazníky. To už je zjevně překonané. Mnohé prodavačky v obchůdcích znuděně postávají, eventuelně posedávají. Sluchátka na uších a tupý výraz. Zákazník je vnímán jako rušivý element. Ano, rušivý. To byste nevěřili, na kolik takhle znuděných obsluh jsem na své pouti za pohodlnými džínami bez bokového střihu potkala. Jenže já nebudu nechávat své peníze někde, kde si toho neváží. Musím vyčkat, že se moje prodejna vystřídá na dovolené a zase otevřou. Do té doby budu muset vystačit s těmi prastarými. Nové džíny pro moji věkovou kategorii jsem prostě nesehnala. Zato jsem se utvrdila v názoru, že chodit nakupovat je zábava pro otrlé a mezi ty já asi nepatřím. Ač otrlá jsem dost, na české obchodní služby to evidentně nestačí:-(

                                                      

8 komentářů:

  1. Nejste v tom sama!!!
    Mám stejný problém a řeším to tak, že si kalhoty nakupuji ve Vídni. Jelikož tam nemají problém s extra dlouhými nohavicemi i v mé maxi velikosti. Vyjdou na třetinu peněz. A ještě je to krásný výlet :)

    OdpovědětVymazat
  2. Prodavačka je tam přece od toho, aby ty džíny prodala, ne, aby se na někoho smála a byla příjemná... Ne? :-) Možná by bylo lepší označení Podavačka. Jen zboží podá a hotovo. A v dnešní módě ultraúzkých neslušivých kalhot mrkvového střihu si snad ani nejde vybrat... Sama hledám, vybírám a ne a ne sehnat. Já navíc potřebuju extrakrátké :-) A ne všechny kalhoty jdou zkrátit, aby pak nevypadaly divně... Ale divím se přístupu obchodu, že neupravuje na přání, když by měl výdělek, hodně zvláštní politika... Asi nepotřebují vydělat. Tak držím palce, aby Váš oblíbený obchod brzy otevřeli a měli tám nějaký úžasný a slušivý kousek :-)

    OdpovědětVymazat
  3. No, to bych tedy měla asi také zajet do Vídně :-). Potřebuji džíny nutně, jen pokaždé, když jsem někde na nějaké koukla, bylo to na půlku mé postavy a lezl mi z nich zadek... :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Nákup džín je pro mě horor...Naštěstí jsem zatím měla štěstí na slušné a ochotné prodavačky.

    OdpovědětVymazat
  5. Já. abych se vyhla podobným střetům, nakupuju hygienicky, přes internet. No a jeansy do pasu a velikostně dokonce ještě o pár čísel větší než potřebuji, prodává M&S v každém nákupním centru. Pravda parádu nenadělám. To kdybych byla štíhlá a kdybych věděla, že se nejbližší dva roky nemínim oplácávat, navštívila bych Levise, tojo. Ach jo.

    OdpovědětVymazat
  6. No holky, to mi mluvéte z duše..a ljestli džíny nesežene gabča..tak já si to můžu hodit..vlezu do kabinky atam na mě koukají dvě superbílá třesoucí se obtloustlá stehna, na něž prostě nelze nravta cokoli..brečím pravidelně a vždycky:-(((

    OdpovědětVymazat
  7. Nikdy jsem se nad tim az tolik nezamyslela, ale Jitka ma pravdu. I u me je to nestesti, si jit koupit dziny. Z daleka uz nejsem jako proutek, ale najakou nadvahu taky nemam, ... ale casto mi take pripada, ze se ted uz jenom delaji dziny na anorekticky.
    A proto jsem minule v Mustangu vzala hned dvoje, ochotny pan prodavac:-), kalhoty site na moji postavu a super cena ...

    OdpovědětVymazat
  8. katko..ty?jo???a pak mám koupi džíny já:-(((

    OdpovědětVymazat