středa 7. prosince 2011

Stávka

Dnes stávkovali učitelé. Bohužel jen někteří, kantoři bohužel nejsou doktoři a nějak se nemohou domluvitL. Ani my jsme nestávkovali, Ljsme prý privátní škola a ty nestávkují? Nu, podle mě spíš bude důvod ten, že nemáme odbory a ani stávkový výbor, který zákon vyžaduje. Ale já bych do toho šla. Ani ne tak kvůli penězům, protože ty jsou ve školství pořád směšnou záležitostí. Jen tak mimochodem, zajímalo by mě, komu pan ministr přidal? Pořád se ohrazuje tím, že učitelům jako jediným bylo letos přidáno. Cha cha, mediální kecy. Učím dvacet let a vskutku jsem letos postoupila do vyšší peněžní kategorie. O dvě stovky.  A i o ty jen papírově, protože v reálu mám pořád nižší plat než loni.  A každý měsíc. Tak bych řekla, že pan ministr neví, co říká a jen rozdmýchává mediální vášně. Ale to jsem odbočila od té stávky. Šla bych do ní z důvodu vyjádření nesouhlasu se systémem. Protože je to ne rok od roku, ale měsíc od měsíce horší a horší. Ta systémová opatření, respektive nedopatření, co ten náš ústav vypouští, tak si zaslouží víc než jen symbolickou hodinovou stávku, která navíc udělala určitě mnoha dětem radost. Přispaly si a den začínat v devět hodin je rozhodně příjemné.  Jenže aby se něco změnilo, je třeba odborníků a ti na našem ministerstvu rozhodně nejsou. Takže se může stávkovat do aleluja, a stejně skutek utek. A pak to vypadá na našich školách tak, že učí ten, kdo udrží křídu a moč,o myšlence nemluvě, protože nikdo jiný v té džungli zůstat nechce. Kde zůstaly vzletné myšlenky o atestacích kantorů, o jejich psychologické podpoře, o výběru skutečně kvalitních lidí? Asi se ztratily v systému. A pak to chce pan ministr vyřešit způsobem, na který je zvyklý ze své původní profese, vězeňského dozorceJ.

2 komentáře: