pondělí 12. prosince 2011

skolni.tramvaj@seznam.cz

Dcera dneska přišla ze školy a plakala. Dostala pětku ze sexuální výchovy.
„Proč?“ pátrám překvapeně po jejím neúspěchu.
„Měli jsme vypsat sexuální polohy a já napsala jen čtyři!“
„No, to je snad dost,“ podivila jsem se.
Ale paní učitelka jich chtěla devět!“
„Kolik?“hlasitě jsem polkla a v duchu horečně počítala, kolik že vlastně sexuálních poloh znám já. Dala bych těch devět dohromady? Prošla bych písemkou v sedmé třídě?“
Došla jsem k hořkému poznání, že sotva. ………
Jedna z prvních reakcí na funkčním mailu skolni.tramvaj@seznam.cz, který v knize vyzývá dobrovolné zájemce ke korespondenci se mnou. Třeba se povede dát dohromady druhý díl Třídní knížkyJ. Tady jde o reakci na kapitolu Sexuální výchova. Chtěla jsem ponechat naprosto bez komentáře, ale nedá mi. I tímto způsobem se totiž u nás dá vyučovat sexuální výchova. Protože chybí odborníci, a kantory proto nutí do něčeho, po čem je aktuální společenská poptávka.  Ale o sexu mnohdy nemluví se svými dětmi ani vlastní rodiče, není jim to příjemné. Znám řadu kvalitních kantorů, kteří to nechtějí učit, rovněž z důvodu výše uvedeného, není jim to příjemné. Pak jsou donuceni, tudíž se to převede do tabulek a čísel, to je i snadno hodnotitelné, a učí se to tak, aby se splnila nepříjemná povinnost. Prostě, odškrtnutá čárka. I to je výsledek práce našeho osvíceného ministerstva. A natvrdlých ředitelů škol, samozřejmě. Nicméně pro knihu příhoda jak víno.JJJJ
 Navíc to vypadá, že si tedy knihu už někdo koupil, což je tedy pro mě radost veliká. Tak čtěte a pišteJ





5 komentářů:

  1. U nás v knihkupectví byl záskok. Při dotazu na knihu paní zalapala po dechu a pravila já nevím. Tak nevím, jestli je dobře mít před Vánoci brigádníka, který je mimo a funguje pouze jako výběrčí.

    OdpovědětVymazat
  2. Já myslela, že je to jako vtip. Uf.

    MOc bych chtěla knížku, zkusím napsat Ježíškovi, třeba mi ji přinese. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jestlipak pí učitelka taky zná polohu kachny? Ani já bych těch devět kousků nedal dohromady.
    Ale je vidět ten pokrok. Děti sice neumí česky, ale zase si zcela zasvěceně popovídají, jak se sou...stavně připravují do školy. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ivo, v Praze je to v knihkupectví podobné, neřku-li stejné. Bohužel.
    Danialexi, není to vtip. A u Ježíška se přimlouvám:-)
    A pro mutila:-) polohu kachny neznám, leč přečetla jsem a chválím, hezké, vtipné

    OdpovědětVymazat
  5. Proti sexu nic nemám, ale moje dcera je v osmé třídě a nesnáší hovory na toto téma. Je nevinná, hravá, dětská a povídat jí o sexuálních polohách ji jedině pobouří a znechutí. A devět poloh nedám dohromady ani násilím. :-P

    OdpovědětVymazat