pátek 18. listopadu 2011

Začíná to u dětí

Jeden by řekl, že Mateřídouška je takový milý neškodný časopis pro naše nejmenší. Listopadová upoutávka na  takřka hororový snímek Twiligt, který je oficiálně přístupný až od dvanácti let, mě docela pobouřil. A vyprovokoval k exkurzu do mateřídouščí historie, kde jsem si ověřila, že všechno se opakuje, a Mateřídouška vždycky zas tak úplně čest svému něžnému jménu nedělá.. Autor jejího  populárního loga by se asi dost divil.

 Před Vánoci roku 1949 české děti vesele nevítaly Ježíška, ale chystaly se oslavovat narozeniny soudruha Stalina. I s Mateřídouškou.....
 Později se časopis vrátil ke svému původnímu účelu a místo ideologie poskytl dětem říkanky, básničky či veselé obrázky


Dnes jim nabízí film, ve kterém se souloží, prokousává děloha, stříkají litry krve. A ještě jim dole radí, jak si umotat woodo panenku. .........
 Ne snad, že bych nějak přeceňovala vliv podobně pochybných periodik na vývoj našich dětí. Ale i tak si myslím, že něco je špatně. Jako by se obloukem vracel ten Stalin v úpíří podobě...

9 komentářů:

  1. Fuj, upíři v Mateřídoušce, to je teda docela síla. Ale úplně stejně zdegradoval kdysi fantastický časopis ABC. Jeden čas jsem ho ještě našim klukům kupovala, ale musela jsem přestat, protože se mi z toho dělalo nanic. Půlku časopisu zaberou reklamy nebo skryté reklamy na počítačové hry, filmy, cool oblečení, a zbytek texty možná neškodné, ale v podstatě nijaké - velké fotky a minimum textu. V podstatě Bravo pro kluky. lavně je ale ke každému číslu přibalená nějaká ptákovina (slizový mimozemšťan, odznak s lebkou, atp.) Kde jsou časy starého abíčka, kde opravdu byla "věda a technika" na špičkové, ale přitom dětem přístupné úrovni. Markéta K.

    OdpovědětVymazat
  2. Jenom zírám! To někdo koupí? Tak si představuji poslední výkřik redakčního zoufalství:-(

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, i já byla mírně v šoku... přece jen by Mateřídouška měla být určena menším dětem...

    OdpovědětVymazat
  4. No vida a já měla výčitky, že dětem kupuju Méďu Pusíka, který není ryze český - no evidentně dobře dělám. Tam kromě reklamy na Kostíky a Lego jsou aspoň přiměřené dětské příběhy a povídání a sem tam i něco procvičovacího pro předškoláky. :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Já už to vnímám u Sluníčka, štve mě, jak spoustu aktivit je napojeno na různé produkty - tavroháčky, kostíky apod. Něteré číslo je v tomhle ohledu hosrší, některé lepší, ale prostě je to tam...

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tohle je silný kafe :-o Moje děti jsou ve věku někde mezi Sluníčkem a Mateřídouškou, ale tohle číslo si opravdu necháme ujít. To se asi někdo pomátl na rozumu. Asi zatím zůstaneme u Sluníčka, na upíry je času dost.

    OdpovědětVymazat
  7. To je strašné. To bych nekoupila ani pro sebe, natož pro malé dítě. O Twilightu nic nevím a ani nechci.

    OdpovědětVymazat
  8. Přidávám se k ostatním šokovaným komentátorkám. Vyrůstala jsem na Sluníčku, Mateřídoušce, Ohníčku, mém milovaném Čtyřlístku a později na Ábíčku (taktně pomlčím o tom, že jsme si museli ve škole povinně předplatit Sedmičku pionýrů, nebo Pionýrskou stezku). Vzpomínám na Barbánka, Detektiva Štiku a perfektní papírové vystřihovací modely lunochodů, aut a hradů. Je mi jasné, že v jednadvacátém století papírové autíčko už nikoho neohromí, když si může pořídit jakoukoli stavebnici a modelářskou sadu a že je potřeba jít s dobou.....ale tohle je síla. Ona už ta fotka na pozadí naivně dětské grafiky titulky pasuje jako pěst na oko. Hrůza.

    OdpovědětVymazat
  9. Čest a sláva soudruhovi Stalinovi, o histrorii toho ženské mnoho nevíte.....

    OdpovědětVymazat