pátek 4. listopadu 2011

Diktatura proletariátu

Soudruzi kdysi chtěli nastolit diktaturu proletariátu, tedy dělnické třídy. Nejsem si jistá, jak moc se jim to podařilo, diktovali nám tady tehdy úplně jiní lidé, než šikovní řemeslníci či pracovití dělníci (to spojení skoro připomíná oxymóronJ). Skutečnou diktaturu dokázal nastolit až současný systém. Nevím, jestli to dokážu napsat tak, jak to cítím a rozhodně nechci, aby to pro někoho vyznělo urážlivě. Jen mě napadá, jak je v naší společnosti ceněna ta a ta práce, o vzdělání ani nemluvím, protože to už u nás nemá žádnou cenu. Dnes a denně nás o tom přesvědčují naši politici, všudypřítomná reklama i finanční movitost lidí, kteří se s bídou umí podepsat.  Jistě, vysoká škola vám automaticky nezajistí schopnosti a možnosti, ovšem když už se jednou u nás někdo rozhodne zasvětit život vzdělání, je to v podstatě ekonomické harakiri. Srovnávám s řemeslníky, kteří vám přijdou něco opravit. Mluvím samozřejmě o té situaci, když máte mimořádnou kliku, a narazíte na ty, co přijedou včas a svoji práci odvedou.
Naposledy byl u nás instalatér, asi půl hodiny, a účtoval si patnáct set korun!!! Musím přiznat, že mě poněkud zaskočil, tudíž jsem se jala prostudovat finanční položky, protože fakturu mi spořádaně vystavil. Zaujala mě třeba částka čtyři sta jízdné. Co to jako má být, ptám se, jelikož si záměrně objednávám firmy z Prahy 7.  Pokrčil rameny, to prý je pevně daná částka.  Další pětikilo bylo za půl hodiny práce a zbytek materiál. Nakonec jsem částku vysolila, co mi také zbývalo, a přitom jsem přemýšlela, čím ke mně asi jel. Předražená MHD to asi nebude, a autem tolik nezaplatím, ani když pojedu přes celou Prahu. Takže jsem dospěla k názoru, že jediné možné vysvětlení je, že přijel taxíkem. A cena za půl hodiny práce mě také zaujala, za hodinu výuky naší mladé generace ji rozhodně nemám.  Tudíž se ptám, kde se stala chyba? Jak je to v té naší společnosti nastavené? Anebo soudruzi konečně dosáhli svého a nastává diktatura proletariátu? Asi L


3 komentáře:

  1. To není diktatura proletariátu, ale docela obyčejná tržní ekonomika
    Instalatér alespoň vyprodukoval nějakou práci, ale jsou i tací, co berou nekřesťanské peníze aniž by hnuli brvou a my jim na to přispíváme
    A to mě vytáčí daleko víc!

    OdpovědětVymazat
  2. Instaletéři, myslím drží první cenu, už jsme jich tu vystřídali...Naposledy, jsme zaplatili stejný obnos jednomu takovému "umělci"! Posléze a ze zoufalství se manžel pustil do opravy sám, protože instalatér po dvou dnech pátrání nemohl najít, kde to teče:-(. Jestli najdete nějakého "talentovaného instalatéra", prosím, netutlat takový objev:-) Děkuji předem.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky bych to nesvaloval na proletariát, ale na všemocnou ruku trhu. Prostě se každý snaží trhnout co nejvíc.

    OdpovědětVymazat