pátek 4. května 2012

Zpátky na stromy

Asi bychom si měli v muzeu zapůjčit petrolejku a vrátit se k tomuto typu osvětlení, protože i s petrolejkou se přeci vedl plnohodnotný život. Navíc lidé necivěli na slabomyslné seriály, jelikož televize na petrolej neexistovala, chodili brzy spát a pokud nechtěli rovnou do říše snů, věnovali se jeden druhému, čímž aktivně napomáhali populačnímu rozvoji. JTedy samá pozitiva a sociální jistoty.J A fungovalo to tehdy, proč by to nemohlo fungovat dnes. K tomuto myšlenkovému oblouku mě přivedlo dnešní prohlášení, které oživilo jinak pravidelně nudné jednání Poslanecké sněmovny.  Vzhledem k tomu, že řada dnešních seniorů se narodila za války a zažila tudíž drsné časy, tak se v pohodě přizpůsobí tomu, že jim vláda sebere důchodyL! To je perla, co?  V podstatě jsem nevěřila vlastním očím, když jsem onen sofistikovaný výrok jakési paní doktorky četla. Ale vzápětí si říkám, že není čemu se divit, u nás je přeci možné všechno. Respektive je všechno naruby. Místo úcty pohrdání, místo pokory arogance, arogance moci. Nedávno ke mně internetem doputovalo „zrcadlo dnešní doby.“ Myslím, že naprosto výstižně charakterizuje dnešní situaci. Takže ho zde zanechávám a běžím si pořídit nějakou lucernu, protože jako poválečná generace se také musím umět přizpůsobit. V dětství jsem zažila dobu, kdy bylo nutno držet ústa a krok, takže to snad zvládnu. Tak pohlédněme společně do zrcadla a nezapomeňte včas zatemnit, jako tomu bylo za války. Ušetříte.......
                                                           Zrcadlo doby

                                                             Sedm hříchů dnešní společnosti

                                                     Politika bez zásad

Bohatství bez práce

Požitky bez morálky

Vědomosti bez charakteru

Obchod bez etiky

Věda bez lidskosti

Náboženství bez obětí

Lidé obrátili naruby sedm hlavních hříchů a prohlásili je za ctnosti

Pýchu nazvali zdravým sebevědomím

Lakomství zákonem ekonomiky

Smilstvo zdravým biologickým instinktem

Nestřídmost vyšší životní úrovní

Surovou závist a nenávist bojem o spravedlnost a politickou svobodu

Hněv rozhořčením nad názorem druhých

A lenost nazvali filozofickým postojem

Výsledek

Máme větší domy, ale menší rodiny

Kupujeme více a těšíme se z toho méně

Znásobili jsme naše majetky, ale zredukovali naše hodnoty

Máme více titulů, ale méně zdravého rozumu

Máme vyspělejší zdravotnictví, ale méně péče o pacienty

Máme více druhů jídla, ale méně výživy

Rozbili jsme atom, ale ne naše předsudky

Přes net komunikujeme s celým světem, ale přestáváme komunikovat s lidmi v našem okolí

A důchodce vracíme do válečného obdobíL






2 komentáře:

  1. Ano, tohle prohlášení paní doktorky jsem také četla. Dokonce několikrát, protože jsem měla pocit, že špatně čtu a nějak špatně chápu obsah jejího sdělení. Pořád si říkám, že v dnešní politice mě už nic nepřekvapí, ale pořád se jim to ještě daří!

    OdpovědětVymazat
  2. Kdy nám seberou i slzy, abychom nemohli nad tím vším, alespoň zaplakat?!
    Dlouho jsem si myslela, že ten svět vidím tak naruby jenom já. Na Vašem blogu, je mi útěchou, že to tak vidí i jiní. Jenom, jak dlouho tomu ještě budeme němě přihlížet?!

    OdpovědětVymazat