neděle 20. května 2012

Tančím tak rychle, jak dokážu


Nebude řeč o knize, byť je to kniha na neděli jak dělanáJa kdysi se mi moc líbila.
Zmínka bude o tanci. Miluji tanec. Ale mám to s ním jako s hudbou. Nejsem schopna jeho reprodukceJ. K tomuto hořkému zjištění jsem dospěla již v pradávnu v tanečních, kdy mi došlo, že přirozeně se vlnit v rytmu samby či zatančit jive tak, aby se dal odhadnout typ tance, mi bohužel není dáno. Satisfakci mi nepřinášejí ani disco tance, neb tam se kroutím, respektive kroutila jsem se,(dnes už nic takového neprovozujiJ) buď jako po zásahu elektrickým proudem nebo jako když právě nutně potřebuji na toaletu. Spolkla jsem tedy tuto hořkou životní pilulkuJ a životem proplouvám se schopností zatančit valčík a polkuJ a to samozřejmě jen v případě, že mám kvalitního tanečníka.  Nu a s tímto tanečním handicapem se nechám přemluvit ke kurzu flamenca!? Flamenco je krásný temperamentní tanec a tak nevím, co jsem si od jeho výuky slibovala.? Snad, že u mě mimovolně došlo k reinkarnaci nějaké tanečnice, což jsem dosud neměla šanci postřehnoutJ. No, samozřejmě, nedošlo. Nicméně i tak lekce flamenca byla poučením (a nakonec i zážitkem). Ba dokonce- některé taneční prvky mi i šly, jako třeba rytmické dupání, různé druhy tleskání a i rukama jsem nějak dokázala zakroutit i zamávat. Ovšem, jak nastala fáze spojení všech prvků v elegantní pohyb, nešlo to. Tím pádem mě to i brzy přestalo bavit, tančit se prostě v tomto životě už nenaučím. Ale byly to zajímavé sobotní dvě hodiny a ti, co to umí, mají můj obdiv. Já zůstávám v statické poloze diváka, případně se zavlním na Krásném modrém DunajiJ.

3 komentáře:

  1. Tak já jsem se z toho tančení modrodunajových valčíků a polek (a pár partnerek mne pochválilo, že tančím dobře) postupem času přepracoval na milovníka stylu "šlape to". A teď po operacích už nešlapu vůbec. :)
    Netančíte, ale zase zajímavě píšete. Holt, každý umí něco. A psané slovo vydrží déle. I když i ten pocit z krásného plachtění nad parketem taky není k zahození. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na tom podobně, říkám, že jsem arytmický jedinec :o(( Dost mě to mrzí a moc ráda se dívám na to, když to někdo fakt umí! A bezmezně je obivuji.... Tak třeba v tom příštím životě:o)) Lenka

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem ještě nečetla, ale asi se do ni pustím. Cesty vlakem jsou dlouhé. Každopádně flamenco je nádherný tanec. O to víc mě mrzí, že jsem na tancování takové dřevo

    OdpovědětVymazat