čtvrtek 14. prosince 2023

Betlémy

Betlémy mám ráda. K adventnímu času patří, baví mě jejich výstavy a místa, kde se nacházejí. Do Trebechovic jsme se letos dostali během roku, i tak z něho sálala atmosféra. A za mě obdiv, jak to kdysi někdo dokázal vyrobit. 
V nynějším čase je jich všude kolem plno. Můžete navštívit poutní místa, hrady , zámky, kostely, všude nějaký zajímavý betlém najdete.
Viděla jsem nedávno pro mě nový betlém v Horní Lidči, také se to bohužel nepovedlo v čase předvánočním.  Je ale krásný. 
Není tak slavný, jak ten pod Orebem, ale v ničem si s ním nezadá. 
Máme na Sedmičce zajímavý betlém v kostele svatého Antonína. 
A doma, klasický papírový, ještě z dob dětství. 
Mám ho ráda, a to jsem dlouho ani nevěděla, že jeho autor je  Vojtěch Kubašta. Takový bonus:-) to je. 
Je to jeden z jeho starých betlémů, však také ho máme doma roky. A pořád je krásný.





















Žádné komentáře:

Okomentovat