sobota 2. prosince 2023

Husák si myslí, že je Věra Čáslavská

 Respektive, abych byla přesná, jak si Husák myslel, že je Věra Čáslavská. Divadelní představení v Komorním Kalichu. 

Tentokrát v hlavní roli Tomáš Matonoha.

Šla jsem s velkým očekáváním a odešla s velkým zklamáním. Navzdory všem recenzím jsem to vnímala jako velkou šílenost. 

Bláznivé ( to by mi asi tak nevadilo), ale trapné, sázející na laciný prvoplánový humor, vulgarity, afekty, hysterii. Nemohla jsem se dočkat konce. Asi by bylo lépe odejít, ale nakonec jsme se dotrápili do konce. 

Šílený. 

Přemýšlela jsem, zda na to vzít děti. Někde jsem četla, jak se odborníci a kritici školství vyjadřují v tom smyslu, že je to nejlepší dějepis, jaký může být. Že tu děti pochopí moderní dějiny, ty československé tedy. 

Pokud je to cílené na děti, pak, bohužel, rozumím, těm záplavám vulgarismů. Většina rádoby osvícený tvůrců pro děti a mládež si dnes opravdu myslí, že " hovno, prdel, sračka, to je naše značka"! A pokud tam nezařadí nadměrné množství těchto výrazů, tak děti nezaujmou. 

Smutné. Ale je to tak. 

Jinak, jako učebnice dějepisu by to mohlo fungovat v případě fakt poučených studentů, těch, co o dějiny mají zájem a trochu něco ví. Jinak nemají šanci tomu rozumět. 

Takže ani z pedagogického úhlu pohledu jsem z toho nic nevytěžila. 

Byl to prostě omyl. Tohle představení se nevyvedlo, nelíbilo se mi, vnímám ho jako fakt velkou trapárnu.  






Žádné komentáře:

Okomentovat