Samozřejmě ta dopravní, je mým dnešním tématem k zamyšlení. Na Praze 8 totiž zavřeli jednu ulici kvůli opravě kolejí a od té doby můžeme posunout vyučování o hodinu dál, neb nikdo není schopen přijít včas. Vytváří se nekonečně se ploužící kolony, autobusy už dopředu avizují zpoždění a nepomáhá, ani když jedete o spoj či dva dříve. Prostě kalamita, kterou logicky nikdo odpovědný neřeší, proč také, oni v těch kolonách netvrdnou. Ale to není jen osmička, samozřejmě. Nedávno jsme uvízli v zácpě cestou z Hradčanské na Letnou, tedy v místech, kde má někdy v budoucnu ústit tunel Blanka. Takže tady se vyjede a znovu se to zacpeJ Ovšem Blanka je hudba budoucnosti, teď jsme tak diskutovali o průjezdnosti, respektive neprůjezdnosti, Prahy. Co také jiného dělat v pasti aut, odkud není únikuL a tempem dva metry za hodinu se musíte někam dostat? J Samozřejmě, stály i tramvaje, protože v tom množství aut nebylo ani kde jinde postávat, takže mnozí řidiči uvízli na kolejích, řinčící tramvaje za nimi, tudíž si nepomohli ani cestující v MHD. Ti si ostatně nepomůžou nikdy, o pražské MHD víme svéJ. A tak jsem se během naší diskuse o nefunkční pražské dopravě dozvěděla, že se údajně na léto chystá cca 160 objížděk!! L No, pán bůh s námi a zlé pryč. Stačí ta v Zenklově a sever města stojí. A sto šedesát dalších si ani neumím (a hlavně nechci) představit. Jako bonbonek naši chytří radní vymysleli, že cvičně stáhnou dva pruhy z magistrályL. Prý, aby Pražany naučili a donutili jezdit MHD! Tak to zase vymyslel někdo přímo hlavou. Stačí jeden příklad za všechny. Z Černého Mostu jste autem na Vinohradech za dvanáct minut. Nejrychlejší městská to zvládne za hodinu. Samozřejmě v případě, že všechno jede. Tak co si asi chudák Pražan vybere? Auto, kterým se případně dá něco i objet, či tramvaj nebo i metro, kterým neobjedete vůbec nic? A ještě navíc je to tak předražené, chcete-li se kousek svézt za ty nekřesťanské ceny, je snad výhodnější ten předražený benzínL Prašť jako uhoď! A přitom si myslím, že kdyby (vytunelovaný?)dopravní podnik nenasadil takové pálky, pak by v dnešní době benzínové krize jistě lidi získal. Jenže u nás chce každý hned vytřískat co nejvíc, takže o levnějším lístku ani neuvažují. Když nejsou schopni zrealizovat trasy, ve kterých nestrávíte půl dne, tak vlastně není čemus e divit. Prostě městem hýbe zácpa. Jak dopravní, tak myšlenkováJ
Opravdu jsem rád, že bydlím na "venkově" a do Prahy jezdíme jen na zápasy. Příjezd je většinou bezproblémový, protože my okolo sedmnácté hodiny do Prahy míříme a všechna auta jedou z Prahy, takže je zacpaný směr ven. Po odehraném utkání je odjezd po dvaadvacáté hodině a to už je Praha úplně volná. Ale jezdit tam každý den do práce bych tedy nechtěl.
OdpovědětVymazatA to si nedovedu představit NY, Tokio, Řím, Rio a jiná města, proti kterým je Praha předzahrádkou u domu.