neděle 29. dubna 2012

Vražda v domě

Monumentální plátnem Vražda v domě chtěl Schikaneder prorazit v zahraničí. Diváky ovšem víc než umělecká hodnota obrazu zajímalo, zda je na plátně zachycena vražda nebo sebevražda. zejména proto, že sebevražda byla v té době naprosto společensky nepřijatelná a tady to vypadalo, že autor něco ví! Nu, asi koukal, malíř, na svoje publikum J
Já zase koukám, že ona se ta  česká mentalita moc nemění.
Kvůli Vraždě v domě jsem znovu z knihovny vyndala knihu Lord Mord. Můj oblíbený Miloš Urban tady s tím obrazem pracuje,  zasadil děj své knihy právě do tohoto prostředí a řeší se tam tento případ. Zajímavé čtení. A ještě navíc jsem to objevila jako interaktivní záležitost přímo na výstavě, v rámci Dne muzeí se bude z tého knihy předčítat přímo na výstavě. Určitě nás čeká zajímavý výtvarně literární zážitek. Dnes si zatím čtu sama. I to je zážitek, oba autoři jsou skvělí. J

2 komentáře:

  1. tak já si zase zagooglila, abych viděla, jak ta kniha vypadá. Děkuji za tip!!

    OdpovědětVymazat
  2. ..i já, přes naši domácí situaci a přesto, že se nyní s některými knihami loučíme brrrr

    OdpovědětVymazat