pátek 13. dubna 2012

Fundus

Na Mezinárodní den boje proti hluku J, tedy včera ( ten den bych vyhlásila jako státní svátek a ticho by muselo být všude povinněJ), nás cesty osudu, respektive cesty pracovní, zavedly do fundusu kostýmů na Barrandově. Byl to výlet se vším všudy, Barrandov je totiž od nás až na kraji světaJ, takže jsme se docela projeli. A jelikož lilo jako z konve, tak jsme tam v podstatě doslova dopluli. Mokří jak hastrmani, jejichž kostýmů tady mají habakukJ. Navíc tady právě malovali, tudíž jsme to celé měli podbarvené intenzivní vůní barev, která po chvíli již přestávala být vůníJ. Ale brzy jsme se ponořili do ráje kostýmů, převleků,paruk a masek, tudiž úplně do jiného světa, a nějaké barvy nám mohly být ukradené. Dokonce jsme si i mohli mnohé vyzkoušet, což byl rozhodně zajímavý zážitek. Já sama si chtěla prubnout Arabelin prsten, ale ten byl pod zámkemJ Takže je asi funkčníJJ O to víc mě mrzí, že jsem si ho nevyzkoušela. Kostýmy si lze i zapůjčit, třeba na párty. Nebo se jít do barrandovského fundusu podívat na den otevřených dveří, vyzkoušet si šatičky a stát se na chvíli princeznou nebo čarodějnicí. Já se přenesla do gotiky, byť jenom čapkou. Do šatů bych se nenasoukala,byli tehdy mnohem menší.A štíhlejší... J

   Ani ten, kdo si potrpí na botičky, takový botník doma nemáJ

                           Na hlavu lze nasadit ledacosJ

                      Některé kostýmy jsou vskutku úchvatné

Tak tento přehoz si můžete vypůjčit za pouhých pět set tisíc korun českýchJ
Trpaslíci a Pat s Matem jsou nezbytná součást našich pohádek.Jen se mi jeden někam zatoulal. Asi hledá Sněhurku:-)
Včera lilo jako blázen, tudíž sbírka deštníků by jistě přišla vhod. Ovšem, měli jsme vlastníJ
Zde se skrývají dvorní dámy z Noci na Karlštejně a rekvizity z Arabely

I hračky hrajíJ

Paruky a vousy se dělají jen z pravých vlasů. A je to mnohdy skutečně majstrštykJ

Fundus disponuje i poměrně slušnou sbírkou netradičních i tradičních ramínek

A na závěr malý kvízJ

Určíte tři filmy, ze kterých jsou rekvizity na posledních třech fotkách?





10 komentářů:

  1. :-))
    tak za 1. v rámci svého funerálního šílení jsem nápis příspěvku četla úplně jinak ;-)
    2. Den ticha :-D -povinně ticho hehe
    3. navštívila jsem fundus ČT a žasla nad tou organizací a nad tím, co je kolem toho práce! jak uchovávat a čistit ty skvosty.

    OdpovědětVymazat
  2. 1.:-) Musela jsem se okamžitě přesvědčit, jestli jsem to náhodou tak nenazvala, při mé sílící slepotě je všechno možné.
    2.Den ticha bych ale myslela úplně vážně, já jsem ale takový maniak na ticho:-)
    3. Fudnus barrandovský je fakt obří a čištění mě také zajímalo. Nevím,jak v ČT, tady používají zplynování:-) Zní to poněkud morbidně, ale vysvtělení bylo takové, že tam v pátek pustí nějaký plyn, tím zahubí potencionální škůdce, v pondělí vyvětrají a jede se dál. A je prý čisto (bylo, to je fakt) a pohoda. Asi také občas budu muset doma vyplynovat, zdá se mi to rychlejší než prát, žehlit atd:-)

    OdpovědětVymazat
  3. No to je ale překlepů: Tak fundus a vysvětlení.

    OdpovědětVymazat
  4. A já zase nevěděla co fundus znamená , ale už to vím :-)
    Zplynování super nápad , to doma také zavedu ;-)
    Kvíz raději přenechám jiným ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. S kvízem u mne taky neuspějete.
    První kvízový obrázek bych zařadil do Amadea, myslím že se tam taková maska objevila, ale ostatní dva obrázky mi neevokují vůbec nic. Možná mi to sepne, až prozradíte názvy filmů. Ten třetí je snad z nějaké pohádky, jestli ten obraz pana Brzobohatého patří k těm kostýmům.
    Hezký den přeji.

    OdpovědětVymazat
  6. Pro povinné ticho bych také hlasovala. Děti mě vlastně odnaučily poslouchat rádio, CD. Dřív mi stále něco hrálo. Teď, když jsou děti doma, stejně není nic slyšet, když náhodou se poštěstí a obě někam odejdou, užívám chvilku ticha a nic nezapínám.
    První obrázek bych také tipla na Amadea, ostatní netuším. Jsem zvědavá na rozluštění.

    OdpovědětVymazat
  7. ještě že jsem se nesoukala já..při tvojí štíhlosti..k nevíře...

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, nějak jsem se sem proklikala od Aranelky, děkuju, že můžu takhle přijít na návštěvu!

    Přemýšlím nad kvízem - maska je z Amadea, v housenku se proměnil pan učitel v Arabele (aspoň myslím). Ale ta třetí fotka, tam vážně netuším a nechám se poddat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hankie, vítejte. Budu ráda za Vaše návštěvy:-) A děkuji za odpovědi, poddávat budu v neděli:-)

      Vymazat
  9. Andy, Ty ale štíhlá jsi, viděla jsem na vlastní oči:-) Mutile, obraz pana Brzobohatého vskutku byl mezi kostýmy, respektive je to asi rekvizita, tak jsem ho vyblejskla. A do hádání se Vám moc nechce, přitom druhý obrázek mi přišel vyloženě jednoduchý:-) Třetí je těžký a první takový průměr. Řešení dodám v neděli, zatím si můžeme hrát. Kdo si hraje, nezlobí:-)

    OdpovědětVymazat