sobota 7. dubna 2012

Svátky zimy

Škoda, že si s námi ta příroda tak pohrává. Ke konci zimy takřka jarní počasí a svátky jara trávíme téměř v mrazuJ. Ještě, že není mrazivá nálada a atmosféra.  Ve škole jsem sice zjistila, že o velikonočních tradicích děti skoro nic neví, alespoň naše, komerčně zaměřené dětiJ. Vědí, že si mají koupit něco nového na sebe, že si mohou vzájemně našlehat a poté se na oplátku zlít ledovou vodou a to je tak vše, co jsem z nich napříč ročníky vytáhlaJ. Paradoxně nejvíc věděly malé děti, patnáctiletí pubescenti na mě hleděli jako na zjevení, jaká poslední večeře? Nu, třeba si díky chladnému počasí v teple domova něco o svátcích přečtou nebo podiskutují s rodiči. I když se trochu obávám, že volno produktivně stráví v obchodních centrech při shánění něco nového na sebe, což se podle mé osobní školní statistiky stalo hlavním velikonočním zvykemJ.
        Ale zima je tedy pořádná, až člověku bere energii. Mně tedy určitěL



2 komentáře:

  1. my sedíme tedy doma, ale tradicemi jem taky ještě nevyrukovala...

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za Váš komentář na mém pařížském blogu, já jsem shodou okolností včera ráno posílala komentář k tomuto Vašemu článku, jenže z mobilu a ten zřejmě nebude zas až tak chytrý, jak předstírá (anebo to zkrátka neumím správně odeslat), protože tady nic není. Takže se zpožděním, ale přece, Vám přeju hezký zbytek velikonoc. Tu úvahu o tom, proč děti nic nevědí o svátcích, kterou jsem včera vypotila, už opakovat nebudu, došla mi inspirace a paměť :-)
    HanaF

    OdpovědětVymazat