čtvrtek 23. února 2012

Řecko

Rádi bychom tam na dovolenou. Proto sleduji ten mumraj kolem kolébky evropské civilizace. Kupodivu, nepatřím k těm ostrým kritikům, kteří Řekům vyčítají siestu, třinácté platy či krátkou pracovní dobu. Jsem přesvědčena o tom, že siesta patří k jejich národním tradicímJ a ostatní si nevymysleli prostí Řekové sami. Někdo jim to nabídl a dával a tím někdo myslím jejich politiky. A pokud to fungovalo a šlo, byli by Řekové sami proti sobě, respektive blbí, kdyby si to nebrali. Zejména, když je někdo z politických špiček neustále ujišťoval, že je to tak v pořádku a že na to máme. To i ti největší skeptici asi podlehnou a přestanou se ptát. Myslím si, že je to stejné jako u nás, shora stále nějaké plané sliby a běda tomu, kdo jim uvěřil. A platit budou stejně nakonec ti jiní, ať už uvěřili či neuvěřili, ať už šetřili či nešetřili. Rozhodně nebudou postiženi politické špičky. Ale nechtěla jsem se pouště t do nějakých politologických úvah, protože to stejně nikam nevede. Chtěla jsem jen zapátrat, co hroutící se Řecko znamená pro moji potencionální dovolenou. Jezdím tam totiž ráda. Miluji jejich moře, jídlo, pohodu a jsem vyznavačem jejich siesty. A teď nevím? Lze cestovat do zbankrotované země? Ostatně výjezd z bankrotující země do zbankrotované země může být docela adrenalinová záležitost. Znamenají řecké problémy také konec našeho prázdninového polehávání na březích Egejského moře? To by tedy byl smutný výsledek pokusu o evropskou integraci, hlavně pro nás, euroskeptikyJ .Nejvíc mě dostala myšlenka jednoho analytika, který tvrdí, že když Řecko vypadne a vrátí se k drachmě, zvýší se jeho konkurence schopnost. Zase si bude moci kupovat vlastní olivový olej a třeba rajčata a nebude ho muset dovážet v rámci EU třeba z Holandska. No, jestli to tak je, a že asi jo, pak je celá EU padlá na hlavu a já se už těším, až pojedu do Řecka s nějakou to drachmou v tobolce. Ale obávám se, že mi to ještě z Bruselu pěkně zkomplikují. Ovšem, co s tou dovolenou, pořád nevím. Asi nějaký jihočeský rybník…

1 komentář: