sobota 7. ledna 2012

SIlvestrovské ohlédnutí

Nový rok je právě týdenní nemluvně. JNo, na nemluvně už toho řekl poměrně dost Ja ne vždy je to příjemné. Nicméně, ten týden ještě k malému ohlédnutí za minulou sobotou, respektive do loňského roku, svádí. Tak tedy krátká procházka silvestrovskou Prahou, která - bohužel- místy až příliš připomínala ruskou kolonii. Ruština se prostě linula odevšud. Při pozorném sledování - a že ruštinou vládnu - jsem žasla, kdo všechno dneska může dělat průvodce. Takové blbosti, jaké jim tam přes mikroport licencovaní průvodci sdělovali, se ani nedají publikovat.JStejně, jako jejich čecho-ruština. Davům znuděných turistů to ovšem bylo šumák. Hlavně, že byli na Silvestra v Praze, aby ukázali, že na to mají. J

   Raději jsme tedy volili tišší uličky, byť davům,jak praví fotografie, se mnohde uniknout nedalo. J.


Pražské Jezulátko nezklamalo. Zajímavý Betlém a relativní klid.Mám ten kostel ráda J

I u Panny Marie pod řetezem byl klid a pohoda


Na Karlově mostě ovšem nikoli. Jít sem se ukázalo jako osudová chyba, nicméně zdárně jsme se přes ty nekonečné ruskojazyčné davy proboxovali do klidnější staroměstské části. J




Někteří invalidé se opravdu nemají špatně. Ovšem mladík, který z auta vyskakoval, vypadal docela zdravě. Že by nějaký úplateček.....?Nu, nebuďme škarohlídi,invalidům budiž podobné vozítko přánoJ

A zbylý pel mel jen tak bez názvu... J J

2 komentáře:

  1. O přítomnosti, některé zahraniční populace slyšíme víc než v 68.Je však od druhé světové války, známo, že ti kdo prohrají bitvu na poli, jí vyhrají jinde:-D Po sataré Praze, když se mi to vydaří chodím nejraději po 17 hod a mimo svátky.Tak se trochu vyhnu pocitu, (které mi davy turustů na celém světě navozují),profanace. To je, bohužel, daň z mondializacce.

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, že jsme dnes volily stejné téma :-) Můžu Vás ujistit, že během toho týdne se ruština v centru ještě více zahustila. Byla jsem ve středu na Hradčanech a NIKDO tam NIKDE nemluvil česky. Dnes v centru (včetně TESCA na Národní) nebylo slyšet nic jiného než ruština. Holt jsem dítě určité doby a jsem na to dost citlivá. Snad už to bude od pondělka lepší, budou mít už taky po svátcích.
    HanaF

    OdpovědětVymazat