sobota 21. ledna 2012

Chronologie

Ráda vše řadím chronologicky, cítím tak určitý řád a posloupnost a pomáhá mi to ve věcech se orientovat. Chronologicky proto budu řadit i svoje soutěžní otázky. Je tedy nabíledni, že první se bude týkat Jana Heřmana, kterého mi Jalna vydala v roce 2007. Mohla bych se zeptat, kdo to vlastně Heřman vůbec byl, ale to by bylo opravdu příliš jednoduché. Takže já malinko zabrousím do obsahu knihy a první otázka zní, ve kterém ruském městě Heřman velmi úspěšně působil jako koncertní mistr i jako učitel? Otázku jistě lze odpovědět i bez četby knihy, protože je dohledatelnáJ, ale třeba si někdo v knihkupectví prolistuje a zaujmou ho i jiné pasáže ze života tohoto velkého klavíristy. Anebo se nechá inspirovat a pustí si nějakou pěknou klavírní skladbu. Klavír já osobně mám moc ráda a je to skvělý relax. Vše totiž souvisí se vším. Takže chronologicky i historicky první otázka je na světě a hra může začít.
                           Vlastně i život je hraJ

8 komentářů:

  1. Sím, paní učitelko, já vím, já vím ;-)
    Působil v Orlu (Orjol, Orël, Orel).

    OdpovědětVymazat
  2. Tak zkusím: Orjol.
    Napověděla mi Wikipedie:))) , ještě že ji mám...

    OdpovědětVymazat
  3. Zkusím si zasoutěžit. Ve městě Orloj.

    OdpovědětVymazat
  4. O Janu Heřmanovi jsem se vlastně poprvé dozvěděl díky Vám před rokem, nebo jak dlouho na tento Váš blog nakukuji. Proto jsem víceméně Jana Heřmana neznalý, ale dohledal jsem, že působil v ruském Orlu.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    sice nevím, jestli budu mít teď čas sledovat Váš blog deset dnů po sobě, mám toho teď nějak moc, ale zkusím to. O Janu Heřmanovi sice nic moc nevím, ale kámoška Wikipedie mi říká, že to město je Orel - Orjol... :-(

    OdpovědětVymazat
  6. Bingo, všechno správně, děvčata a chlapče,jste šikovní, ( i teta Wiki je dobrá:-), všechny Vás moc chválím, první kolo je za námi a řečeno školní terminologií, všichni máte za jedna. A Margit ještě malé bezvýzanmné plus, jelikož byla první:-) Takže zítra hrajeme dál. Hezký večer

    OdpovědětVymazat