pondělí 15. února 2010

Masopustní pondělí

„Kde je ta kniha?“ slyším  hlasitou otázku a vzápětí následuje dotaz ohledně mé přítomnosti.
„Ta je na záchodě. Už pěkně dlouho,“ řve někdo pisklavým hlasem odpověď.
 Někdo je samozřejmě kolegyně.
Přemítám, zda je to zlomyslnost či snaha vyhovět.
„Opravdu jsi tam?“ ověřuje se informace lehkým poklepem na dveře.
„Nezbývá, než odhalit místo svého azylu.
Když s kulisou splachující vody opouštím místnůstku, stojí na chodbě zástup dětí, které všechny najednou chtějí jít přesně tam, odkud vycházím.
Uštěpačné narážky mě vedou k pocitu, že jsem udělala něco nepatřičného. Co, to nedokážu chvíli dešifrovat.
Až dobrácká kolegyně mi ironicky sdělí, že jsem prošvihla dozor. Ředitelka mě tady hledala a já nestála na svém místě. Ve škole tragédie z největších.
„A mám se snad po…?“ chce se mi zařvat, ale před dětským zástupem to není zrovna vhodné.
   Najdu hledanou knihu, zodpovím milion stupidních dotazů a jdu do hodiny. S pocitem, že všechno je na …….levačku. To nám to masopustní pondělí pěkně začalo.
 Jenže to, že dnes začíná konec masopustu, v podstatě nikdo neví. Tradice odumírají, zůstávají jen povinnosti. Přitom masopust normálně znamená konec zimy a po tom tady všichni (i přes zlato Sáblíkové:-)) toužebně voláme.
Období masopustu začalo svátkem Tří králů – a vrcholí o masopustním pondělí, tedy dnes. Pak už jen úterý a středa, a začíná předvelikonoční půst! S tím také souvisí pojmenování masopustu neboli karnevalu (z latinského carne = maso a vale = odejít), na Moravě nazývaného fašank,někdy také  voračky. Tolik názvů pro jednu akci:-) V dnešní masopustní pondělí býval bál, kde se tančilo až do rána. Nu, to bych asi zítra v práci uspěla ještě míň než dneska:-) Nicméně, Velikonoce jsou na dohled!
 A na závěr ještě něco opsáno od Wlčice.    Aya ze Štěknova mi zanechala na svém blogu druhé ocenění, což mě moc těší, (děkuji a moc si toho vážím), ale nese to určité povinnosti. A já je pro tentokrát vyřeším tak, že to všechno opíšu od Wlčice. Ve škole bych za opisování dala pětku, ale teď mám po pracovní době, tak si to mohu dovolit. Doufám, že za trest nespadnu do wlčí jámy.:-)
A místo masopustního bálu jdu zírat na olympiádu a čekat na další zlatou. Tentokrát od Bauera:-:-)


5 komentářů:

  1. Pěkně jsi se rozpoměla na svátky, u nás bejval fašank a pekly se fánky (boží milosti)

    OdpovědětVymazat
  2. Dlouhou dobu jsem byla v Bavorsku a tam ten bál v pondělí pořád je, říkají tomu Rosenmontagsball.
    Za jaro lobuji taky..

    OdpovědětVymazat
  3. Přiznávám, že já taky opisovala:-)
    Navíc jsem ani netušila, že je masopustní pondělí. To to tedy vedu:-(

    OdpovědětVymazat
  4. já to tušila, páč si am to sdětmi hrajeme..jenže se to těm sídlištním drobkům blbě vysvětluje:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tady v Belgii jsou karnevalove prazdniny. A zatimco u nas a v Nemecku to vesele obdobi vrcholi pondelkem, tady maji za hlavni veseli utery.

    OdpovědětVymazat