pondělí 5. března 2012

Matějská je zpátky

 Svátek svatého Matěje (a dnes už i Matyáše) je spojen s Matějskou poutí. Přestože na ni většinou doma nechodíme, vždycky ji vnímáme jako start do jarního období. A to je vždy radostná zpráva.  Její dějiny se tradují někdy od šestnáctého století a probíhala úplně jinde. Na Hanspaulce.  Ale už tehdy byla první jarní poutí. Postupně si získávala nejen popularitu, ale i expandovala a Hanspaulka jí nestačila. Tudíž se přes Dejvice pozvolna propracovala až na Výstaviště, kde sídlí od roku 1963, tudíž jí příští rok čeká kulaté výročí. J Letos vypukla v sobotu, počasí jako malované, ideální čas pro vítání jara. Hlasité vyhrávání nešlo přeslechnout a tak jsme k Výstavišti dokonce i zavítali. A lidí jako mraků, zjevně se na jaro netěším samaJ . A ty atrakce. Některé mě děsí i z pevné země a neumím si představit, jak bych v ní poletovala nad Stromovkou. Ale pozorování tohoto pouťového jevu mi docela šloJ. Mně by víc vyhovoval nějaký strašidelný hrad či loudavý autodrom, ale i to je dnes tak sofistikované a akční, že téměř každá atrakce je adrenalinový zážitek.  Ovšem děti mají zjevně úplně jiný názor, takže většinou řádily jako malí ďáblíci. Pro mě bylo nejpříjemnějším poznatkem, že když je Matějská zpátky,  snad i jaro brzy dorazí. Zatím se všechno tváří nadějně.

7 komentářů:

  1. Existenci Matějské pouti před dětmi zatím úspěšně tajím. Dovedu si představit, jak by tam zruinovaly náš rodinný rozpočet :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Na Matějské byl muž s holkama a svou maminou.Nechal tam dost peněz,ale za tu radost holek mu to stálo:-).A ještě si vzpomněl i na mě a mrňata doma :-).Jsem zvědavá jestli nám to vyjde tak za cca 2roky a i Klárka s Jendou se tam taky podívají...

    OdpovědětVymazat
  3. :-) jsem na tom jako Ali Mar - tento adrenalinový zážitek své peněžence ráda odepřu. Vyřešíme to s Martinkou na menších poutích - ne toliko slavných, ale aby se neřeklo ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nu, finanční atak je to velký, to jsem pro tentokrát nechala bez komentáře, ale je to hrůza.
    Pobavil mě přívlatek Mar:-) To jsme asi nyní všichni. Ale než mi to došlo....

    OdpovědětVymazat
  5. Poutě jsou ůplně jiné než kdysi,o pouti to není vůbec...ale já a vnoučatka chodíme,i když hlava a peněženka se otřásá v základech,jsem asi pořád ta holka co na pouti poznala svoji první lásku ...ach jo ...Daja

    OdpovědětVymazat
  6. Loni jsem vzala holky poprvé v životě a snad letos udělám druhý pokus, pokud mi to finančně vyjde.

    OdpovědětVymazat
  7. já klidně se Šárkou můžu..ona se bojí i na dětský kolotoč..nás by o vyšlo levně:-) u straších to nebylo.

    OdpovědětVymazat