neděle 11. března 2012

Kantořina versus střepy

 ...aneb co mi přišlo poštou a stalo se předmětem mého nedělního čtení.J.J.J.
Internet je vskutku mocný. Díky jeho odkazům se na moji knihu ze školního prostředí dostal můj kolega ve zbrani, Miloslav Vavrys, učitel a spisovatel z Českého Těšína. Kus světa, pro mě určitě, o to je pro mě virtuální setkání vzácnější. Ovšem zdá se, že školní (i jiné) problémy jsou stejné v Českém Těšíně jako v Praze. Pan Vavrys je daleko známější a úspěšnější než já, o to víc mě potěšilo, že se mnou začal komunikovat. Došlo k výměně našich literárních počinů a já tudíž mohu dnes pročítat jeho drsnou výpověď ze školního prostředí. Na rozdíl od Třídní knížky nejde o nenáročné čtení k bábovce, ale o drsnou, velmi drsnou, sondu do současných školních reálií. Nicméně vřele doporučuji. Podíváte se na školu očima zkušeného kantora, bez růžových brýlí. Nahlédnete do zákulisí současného vztahu kantorů, žáků a rodičů. Můžete se v něčem najít, s něčím nesouhlasit, něčemu se divit, z mnohého se vyděsit. Rozhodně ale nezůstanete neteční. Kniha vás dovede zvednout ze židlí. Zkuste. Já to zkouším dnes a je to zajímavá sonda. Navíc mi ukazuje, že nejsem sama za katedrou, kdo se pokouší přiživit se psaním. Je to prostě jako za Jaroslava Žáka, Kantoři a študáciJ. A pro mě jeden bonus, že jsem díky Třídní knížce získala nového, velmi zajímavého, virtuálního přítele. Až z Českého Těšína, odkud jsem dosud znala jen Jarka Nohavicu. A reálně tam nikdy nebyla…. J

2 komentáře:

  1. krasny patecni vecer,

    k tomuto nemuzu nenapsat, Milos je muj byvaly kolega, sdileli jsme nejakou dobu jeden kabinet, mam ho moc rada a moc si ho vazim pro jeho nezdolnou povahu :-) jeho knizku mam na nocnim stolku a je...jak to rict...asi syrova :-) takova jako nase skolstvi a nase prace...

    a do Tesina, Jitko, nekdy prijedte...je taky krasne :-) a minimalne dva lide Vas tady velmi radi uvidi:-)

    Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Milá paní Zuzano, moc,moc děkuji za milý vzkaz, opravdu mě potěšil. A zároveň potvrdil, jak je internet mocný a svět vlastně malý, vždyť abychom se takto propojili,je taková neuvěřitelná,ale moc hezká, náhoda. Ikdyž můžeme říci, že za to vlastně můžou knížky. Velmi si považuji toho, že mám v Českém Těšíně už dvě spřízněné duše a myslím, že prázdninový výlet začíná nabírat jasné kontury:-) přeji Vám krásný víkend a hodně úspěchů v naší společné práci

    OdpovědětVymazat