sobota 25. listopadu 2023

Jako hrušky

 Na transfuzní stanici, kde jsem byla dávat krev, bylo plno. Jako ostatně v pátek většinou bývá. A neobvykle velký počet omdlelých lidí. Nebo jen takových zesláblých. Padali jako hrušky. 

Je dneska nízký tlak, vysvětlila mi sestřička. 

Vnímala jsem i z toho důvodu tady o to víc (nejen) její laskavost a šikovnost, stejně jako trpělivost. 

Ono je to tady sice vždycky, ale v těch sychravých listopadových dnech mi to přišlo obzvlášť intenzivní. 

I na mě nízký tlak působil, ale spíš tím, že jsem byla bez jakékoliv energie.  Tohle období mi totiž většinou bere sílu, nabízí nenáladu, nevlídnost a splín. 

Sice jsem neomdlela, ale krev tekla tak pomalu, že to ve finále byl závod s časem, zda ten půllitr vycucnem. 

To v další sestřičce vyvolalo vzpomínku na naše dávnější setkání, kdy se nám společně nezadařilo. A ne, že by tehdy krev tekla pomalu. Netekla vůbec. Zhmotnění pořekadla, že by se v člověku krve nedořezal. Nebo ztuhla mu krev v žilách. 

Byl to zjevně tak silný zážitek, že sestřička si to pamatovala a raději mě přenechala své kolegyni. Ale to byla minulost. Tentokrát se povedlo . 

Mohla jsem se odpotácet domů, díky odběru vlastně na prodloužený víkend. A nějak zdolat ten tlak. Nejen ten nízký:-)










Žádné komentáře:

Okomentovat