pátek 5. září 2025

Nomádem po Praze

 Být nomádem znamená putovat z místa na místo, kočovat.

 Na první dobrou to vypadá na historickou aktivitu, kdy nomádi táhli krajinou za obživou.

I dnešek ale přeje podobnému způsobu života, můžete být třeba digitálním nomádem. Zatímco původní nomádi voní dálkou, stepí, velbloudím mlékem a prachem cest, tak být nomádem v roce 2025 znamená mít notebook v batohu, signál v kavárně a zaměstnavatele nabízející home office.

Nomádem můžete být i jako majitel pivovaru, což je zajímavý trend, nazývaný pivovarnické Létající pivovary.  Ty nepřijíždějí na velbloudech, ale s batůžkem receptur a kvasnic. Vlastní pivovar nemají, ale v jiných vaří jako o život. Putují od varny k varně, tam, kde je místo, čas a ochotný hostitel.

A zanechávají za sebou stopy, tekuté, voňavé, pěnivé.

Co s tím má společného září? Máme se stát nomádem? 

Třeba pivním...

V Holešovicích totiž v září přistane přehlídka těchto pivních dobrodruhů, festival létajících pivovarů. Sládci bez domova, zato s vizí, se tu představí s pivy, která chutnají jinak.

Všechno  je malé, nezávislé, často experimentální, zajímavé.  My pak můžeme něco ochutnat dřív než zas odkočují jinam. 

Festival pivních nomádů je pozvánkou k jinému druhu putování, po chuti, respektive pivní chuti. Takový zdejší septemberfest:-)

Nabízí se tedy vzít  sklenici do ruky, zapomenout  na rutinu a vydat se na vlastní pražské putování. 

Z  Holešovic přes Letnou na Hrad, nebo okolo Vltavy dolů do Karlína. 

Žádný stan netřeba, jen chuť objevovat, město, nové chutě, možná i sebe. Zastavíte se, ochutnáte, poslechnete příběh. 

A pak půjdete dál. Po vlastní ose. Bez mapy. Za chmelovým obzorem.

Být nomádem, respektive pivním nomádem, neznamená žít bez střechy nad hlavou. 

Je to takové putování po neobvyklých místech, s novými obzory. 

Být nomádem neznamená být ztracený. Třeba v Holešovicích je to jen putování od stánku ke stánku, pod holým nebem, mezi dvěma loky a mezi dvěma lidmi, kteří se právě potkali u pultu.

Zajímavou kapitolou jsou i názvy piv, které jsou často originální a netradiční.

Třeba pivo Fracek. Napadlo mě, že tady by se dala reklamní akce spojit se školním prostředím, Fracek do každé školy, ale to bylo označeno jako nekorektní a nepřijatelné. Logicky i proti zákonné, když alkohol do škol nesmí, ale ten Fracek se k takové reklamě přímo nabízí. Nicméně, pivo je to velmi dobré, pivovarníci milí a šikovní. 

Je to celé jen krátké setkání s nomády, pokus zkusit být nomádem i v Praze, náhled do jiného světa. A i když je to pivo, které většinou moc nemusím, tady to je kreativní, zajímavé, inspirativní. 



 

Žádné komentáře:

Okomentovat