neděle 17. února 2019

Vášně mysli


IIrving Stone v tomto monumentálním románu přiblížil života Sigmunda Freuda. A vylíčil ho bravurně, jak to ostatně Irving vždycky uměl. Přestože o tomto psychiatrovi něco vím, kniha mě pohltila a bavila. Asi i proto, jak mapuje Vídeň, kterou mám ráda. A samozřejmě, Freudův životní příběh je vskutku impozantní. A nejen proto, že Freude, Freude, vždycky na tě dojdeJ. Spíš proto, že proniknete do jeho zaujetí, vytrvalosti a odhodlání.  Je to bichle, proto také od Vánoc chvíli trvalo, než jsem se k ní dostala a posléze ji přečetla. Ale šlo veskrze o hezký čtenářský i historický a vzhledem k Vídni i objevovatelský zážitek.
                                  Výsledek obrázku pro vášnÄ› mysli
A krom této Vášně mysli ještě dnes také hodně myslím na svou tetu Jarušku. V roce 1979 odešla. Ve čtyřiceti letech.  Strašně brzy. Napadá mě, zda by jí dnešní medicína dokázala zachránit? Ale to jsou moje vášně mysli, vlastně zbytečné, ale těžko se jim ubránit. I když ve finále mohu jen zapálit svíčku a vzpomínat.  Je to letos kulaté výročí, takže tak nějak zakulaceně smutnější.  I takové mohu být vášně mysli.

Žádné komentáře:

Okomentovat