čtvrtek 14. února 2019

Na Valentýna

Na Valentýna oslavuje kde kdo. Někdo lásku, jiný narozeniny, někteří mají i svátek, byť třeba osobně žádného Valentýna neznám. Jen jednu malou Valentýnku:-). Narozeniny slaví i jeden z našich slavných cestovatelů. Miroslav Zikmund má dnes sto let! A vypadá, že je ve skvělé kondici:-). Že by na to mělo vliv to cestování? To asi úplně ne, je to prostě někomu geneticky dáno, že se dožije takového věku a navíc v pohodě. Alespoň navenek to vypadá, že je v pohodě. Je to velký dar a je dobře, že média jeho výročí věnují prostor. Mladá generace asi moc o něm neví, protože jaké je pro ně na cestování dobrodružství? Oni dva byli logicky fenoménem své doby, ale i k dnešnímu světu mají co říci, tak je dobré připomínat a objevovat.
 Loni jsem si těch stoletých lidí všimla v souvislosti s dokumentem, který vznikl spolu s výročím republiky. Ti, co byli v dokumentu, byli opravdu svěží a v kondici a někteří si i mnoho pamatovali. To já si třeba nepamatuji už dnes, co bylo za mého dětství, a to mi ke stovce ještě něco málo chybí.  
Zajímalo by mě, zda i v tomto věku to mají tak, jak se cítím nyní já. V duchu pořád mladá, ale když jdu kolem zrcadla nebo výlohy, divím se, co je to tam za cizí starou bábu. Někdy se i leknu, to že jsem já? Asi to tak má každý, jedno, zda je vám či není sto let. Ale dožít se sta let je vlastně úctyhodné, stává se pak z vás živoucí kronika minulého století. Nevím tedy, zda v době, která uctívá heslo, že „tahle země není pro starý,“ je to úplně to pravé ořechové, ale určitě je to jediná opravdová spravedlnost. Mají to tak všichni. A pan Zikmund, byť už léta bez pana Hanzelky, v plné parádě. Tak nezbývá než popřát plno dalších spokojených životních kilometrů.  Je to pro něho letos jistě takový netradiční Valentýn:-)


1 komentář:

  1. Jelikož mě skolila nemoc, poslouchám Rádio Retro a jeho vysílání k 100. narozeninám pana Zikmunda. Nahrávky staré desítky let.

    OdpovědětVymazat