neděle 4. července 2010

Nejcennější, co mám

je kniha pro dnešní neděli.Našla jsem ji při úklidu knihovny, je stará, ale ještě jsem ji nečetla. Podle záložky byla i námětem filmu s Annie Girardottovou. Tak jsem v napjatém čtenářském očekávání.:-)
Moc času ale na čtení nebylo. Hned z rána jsme se vydali do kláštera Saint Mont Michel. Podle všech průvodců druhé nejnavštěvovanější místo ve Francii. Podle toho to tam také vypadalo, ale naštěstí davy turistů nás míjely již na odchodu, neb jak ranní ptáčata byli jsme v klášteře mezi prvními a tedy skoro sami. Ale zážitek je to větší z venku než zevnitř. Zpestřením dne pak bylo muzeum cídru,kde se nejenom okukovalo,ale i ochutnávalo a posléze nakupovalo. Cídre je bretaňský národní nápoj, zkvašený jablečný mošt a jako osvěžení velmi příjemné. Nicméně hlavním dnešním cílem bylo staré korzárské městečko Saint Malo. To je místo, kam už jsem se vracela, líbilo se mi tu i před léty i dnes. Škoda jen, že všude proudí ty davy turistů, ale i tak se dá najít klidná ulička k popiti cídru. A pohled z hradeb na moře také stojí za to. Saint Malo je prostě srdeční záležitost.

 

4 komentáře:

  1. Tak to vypadá na zajímavou knihu, já taky dneska budu relaxovat s knihou, počasí si o to přímo říká:-)Přeji pěknou neděli:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Je hodně stará,má ji doma v knihovně moje máti a četla jsem ji ještě na škole a líbila.Hned se mi vybavila také Věra Galatíková...

    OdpovědětVymazat
  3. Náádherná fotka. Ten den mám narozeniny...asi si začnu přát strávit je někdy ve Francii. :-)

    OdpovědětVymazat