sobota 24. července 2010

Hřbitov

Mám (asi je to morbidní vztah) ráda hřbitovy. Ráda se tam chodím procházet a rozjímat, často je to opravdu jediné místo, kde je klid. Proto se mě tolik dotkla událost na našem venkovském hřbitůvku. Prostě tam někdo rozmlátil jednu a ukradl druhou lucernu. Samozřejmě mě to rozlítilo, ale říkala jsem si, že žijeme v zemi, kde se krade (i na nejvyšších postech – a to je příklad pro všechny) a tak jsem to moc neřešila, koupily se nové svítilny a zdálo se, že je vyřešeno. Jenže jak už to tak chodí, náhoda je nevyzpytatelná, a já se právě díky ní dozvěděla, že nešlo o normální zloděje. Šlo o děti školou povinné, které se ve zdejším městečku takhle baví. Rozpočítají se, někdo ukradne (nebo si vypůjčí) auto - ve čtrnácti letech, odveze dalšího vylosovaného v noci na hřbitov a ten má za úkol zdemolovat co nejvíce hrobů. A tak pořád dokola. A to jsem se rozlítila. Když se to šeptandou přes hospody, obchody a kadeřnictví dostalo až ke mně, jak to, že to neví nikdo odpovědný a neřeší to? Vrcholem zjištění bylo, že oni to ví, ale je jim to fuk. Co ti rodiče? To neví, kde se jejich čtrnáctiletí pohybují? A to nemluvím o dalších story, které si nechám jako blogo-příspěvek na další dni. Pak mi přijde úsměvné zděšení místních, kteří vždycky udiveně konstatují, že když učím v Praze, musí to být hrůza. Hrůza je spíš tohle a řada dalších věcí, které jsem, s očima na vrch hlavy, vyslechla. Vychovali jsme si pěknou generaci, jen co je pravda:-(

4 komentáře:

  1. Můj táta, když takový vandalismus vidí, tak říká, že by se mělo závest sekání rukou.
    Jedině to by byl bič na tyto neřády.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já nevím, kde se stala chyba! Možná je na vině naše generace, která dopustí, aby její děti rostly jako dříví v lese!
    Zálibu v návštěvě hřbitovů máme společnou! Mám ráda tahle místa pro posvátný klid a člověk je nějaký pokornější, ovšem pokud ho nevyruší parta podobných parchantů! :o)

    OdpovědětVymazat
  3. uff...to je děs. Opravdu je tak těžké uhlídat čtrnáctileté? Neděste mě.
    Úřady a jiné, kteří by s tím měli něco dělat nekomentuji. Nemá to cenu.

    OdpovědětVymazat
  4. No..co na to říct..když trpím pocitem,že mám nejhorší děti pod sluncem..tak v rtakových to případech mi je v lastně líp, ač je to hrozný..tohle tedy nedělaly...

    OdpovědětVymazat