čtvrtek 15. července 2010

Turistou v Praze

    Dnes jsem se převtělila do návštěvníka Prahy a vyrazila do míst, kterým se v letních dnech záměrně vyhýbám. Centrum a Hrad bylo cílem mého dnešního putování se slovenskými přáteli. Pohled z druhého břehu. Nesnáším turistické tlačenice, ovšem před orlojem nebo u katedrály se jim prostě nevyhnete. A tak
porovnávám s francouzskými tlačenicemi, které jsem absolvovala minulý týden. Lidí jsou mraky, ale v porovnání s Paříží tedy spíš mráčky. Ale fronty jsou otravné úplně stejně. Nejvíc mě šokla fronta před katedrálou. Taková minipaříž. Také už se tady neví, co všechno zpoplatnit. Pokud bych byla věřící, tak se do katedrály k modlitbě rozhodně nedostanu. Všechno je předražené, naprosto mě irituje lahev vody u Karlova mostu za sto padesát korun. To by snad mělo být i trestné. Kdybych měla žízní umřít, tak si ji u nich nekoupím. Navíc Karlův most stále rozkopaný. Dělníci vesele pokuřují, moc se tedy nepředřou. Mezi nimi a povalujícím se stavebním materiálem pobíhají studenti převlečení za rytíře a lákají zmatené turisty k výstupu na mostecké věže. Václavák pak silně evokuje arabský svět a člověk neví, co hlídat dřív, kapsy, zavazadla nebo děti. Nu, procházka centrem v roli turisty odhaluje úplně jiný pohled na město. Rozdíl od Paříže je ten, že vím, kam zajít na levné pivo a ve finále, kam utéct za klidem. A také ten, že Francouzi jsou pořád v pohodě, usmívají se a jsou happy a free. To Pražané, bohužel, nejsou. Mračí se, nadávají, jsou neurvalí a v tramvaji páchnou. Jo, Čechy, mé…
  Je ale večer, jdeme na pivo. Na Letné za dvacku:-)

4 komentáře:

  1. Zítra mi přijede návštěva, bratr Slovák :o). Ocitnu se tedy v kůži návštěvníka-průvodce podobně jako vy, ale pokusím se návštěvu odlákat do zahrad (do Stromovky tedy ne, nerada bych bratra se švagrovou lovila z jámy). A přemýšlím nad Křižíkovou fontánou. Večery plánujeme trávit v hospůdkách u nás na Chvalech v HP. Tam je čisto, milo útulno a kulturno.
    Co se týká nápojů, zdá se, že pivo je opravdu nejlevnější nápoj, škoda že ho nepiju. Ale minerálka za stopadesát, to by chtělo konečně v této zemi hodného ale spravodlivého krále. Myslím, že dotyčný obchodník by dostal minimálně pětadvacet ran holí a z království ven !

    OdpovědětVymazat
  2. Přidám tip, na Kampě se koná Le Marché - francouzský trh - sýry, vína...

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za tip, ráda kouknu. A líbí se mi i křižíkova fontána.
    přeji pěkné zážitky:-)

    OdpovědětVymazat
  4. já tam musím večtvrtek na promoci abude mi paha na půl roku stačit:-) ta voda..tak to je na facku!

    OdpovědětVymazat