sobota 22. září 2018

Proč nejsem VIP?


VIP je pojem nadužívaný, řekněme až inflační. V dnešní době je VIPka kdejaká pipkaJ, být VIP je v určitém kontextu i určité stigma.  Nicméně, mohu to být i jen kyselé hrozny, často je podstata statutu VIP dost příjemná a někdy umí potvrdit, že se o vás ví a že si třeba váží vaší práce. Nese to logicky s sebou řadu výhod, hýčkají vás, máte přednostní právo na lepší místa, dostanete občerstvení bez fronty, a tak bych mohla ve výčtu drobných i větších pozorností pokračovat.
 A tak i mě svého času potěšilo, když jsem byla pozvána na akci, kde mi udělili status VIP. Velká letní megaakce, kde jsem měla podepisovat svoje knihy. Nejde o věc, na kterou bych byla běžně zvyklá, proto jsem byla nejen potěšená, ale i lehce rozechvělá. Být VIP, to není pro mě každodenní realita. Nejvíce jsem si VIP postavení užila při parkování. Nemusela jsem hledat na přecpaném parkovišti místo a složitě se soukat mezi dva široké vozy, ale byla jsem přednostně zavedena na prostorný plac, kde parkovalo několik speciálně pozvaných vozidel. No, tak to se mi líbilo, to je paráda, kterou bych brala klidně každý den. Ale další výhody byly fajn, byť chodit v tom fakt neumím, proto jsem se často v klidu ztratila mezi ostatními hosty. Leč byla jsem vyhledána a upozorněna, kde se všude VIP prostory nacházejí a ať se vůbec neobávám jich využít. A vzhledem k horkému dni existovalo i několik VIP párty stanů, venku bylo přeci jenom lépe než v neklimatizované místnosti. VIP stan mě zaujal, vypravila jsem se tam pro občerstvení. Usadila jsem se na lavici a s radostí si nechala podat sklenku vychlazeného džusu. Poté se část osazenstva vytratila, a když se zvedl i pán proti mně, lavice letěla vzhůru. Seděla jsem totiž na kraji a dle fyzikálních zákonů moje morbidní nadváha lavici okamžitě raketově vytrčila do výše, mě na zem a párty stan se řítil za mnou.  Naštěstí nespadl celý, zbortila se jen část, která hostila mě. Rázem ale všichni věděli, že ve VIP stanu je opravdu veselo. Nikomu se nic nestalo, stan se dál rychle opravit, všichni se tvářili, že se nic nestalo,  jen já už vím, proč nemohu být VIPJ. Vždyť kdo by stál o to, aby mu vybraní hosté bourali občerstvovací stanice? Či zda by to měla být další epizodka do nějaké mé knihy? Takové se na mě vskutku lepí, to zase ano. V tom jsem VIP naprosto dokonalá: velice impertinentní popletaJ

Žádné komentáře:

Okomentovat