středa 9. října 2013

Jihlavští ptáci v Praze

Již Komenský prosazoval názornou výuku. Vidět, sáhnout si, osahat. A tak se stalo i včera. Do školy přijeli krotitelé dravců až z daleké Jihlavy, aby našemu žactvu předvedli své ptactvo. Tudíž, když se zvedly mlhy, nikoli nad Avalonem, ale nad Prosekem, mohli se žáčci shromáždit na školním dvorku a se zájmem (a mobilními telefony ve fotografické pohotovosti) vyslechnout přednášku o životě sovy pálené, výra ušatého, puštíka obecného, raroha velkého, káně  harrisovy (tady si nejsem jista pravopisem - káněte či káněJ,? ba dokonce i orla mořského. Ptáci poletovali mezi námi, usedali nám na ruce či hlavy, někdy plánovaně, někdy i formou nečekaného ataku. Mě třeba vzala útokem sova pálená. Asi ve mně vycítila potencionální čarodějnici a chtěla se spřátelit. Nakonec se mi spokojeně usadila na hlavě. 
Obecně mě překvapilo, jak se ptáci dají vycvičit, poslechnou na zavolání a vrátí se ke svému pánovi. Třeba můj Zachariáš by se od nich mohl učit, velmi často na zavolání vůbec nereagujeJ
Zatímco sokol i káně odletěli pánovi na Prosek a zase se spořádaně vrátili. Stejně tak se chovatelé vrátili zpátky do Jihlavy, po hodině zajímavého vystoupení.  Trochu mě i překvapilo, že ne všichni kolegové mají k podobným aktivitám kladný vztah, naznačovali cosi o komerci, ba dokonce o zneužití ptactva, což mi tedy nepřišlo, ale jak známo, není na světě člověk ten, který by se zavděčil lidem všem. Ptačí akce se u nás opakovala již podruhé, dětem se líbila, o dravcích se dozvěděly plno nových věcí a v neposlední řadě neseděly jen  tak v lavicích, ale aktivně si to prožily. A to je, myslím, velmi dobře. A krom toho, legálně poštvat na učitelku dravce a zažít jí ve spárech sovy, to se jim také nepoštěstí každý denJ




















7 komentářů:

  1. Jitko,
    dle poslední fotky jste ostatní žactvo neplánovaně pobavila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, ano, pobavila:-) To víte, je to radost, když je učitelka za komika:-)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Ali, děkuji. Nelze ovšem nepodotknout, že sovička vypadá mnohem lépe než já:-)

      Vymazat
  3. Komenský by z Vás měl radost.
    Jestlipak se hodina přírodopisu spojila i s hudební výchovou v rámci hesla "když ptáčka lapají pěkně mu zpívají"? :)
    A do čarodějnice Vám dle mého chybí minimálně dvě stě roků a bradavice na nose. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mutile, děkuji. Za galantní komentář i za hudební vsuvku, to mě nenapadlo a jaká je to pravda.
      Hezký večer:-)

      Vymazat
  4. Koukám na poslední dvě fotky a máte můj respekt..., ve mě by byla malá dušička:)

    OdpovědětVymazat