neděle 27. října 2013

Cti otce svého

ale  miluj ženu svou, je další historický příběh z tvůrčí dílny Antonína Polácha. Poprvé jsem se s ním setkala, když jsem objevila knihu o Richenze, která mě samozřejmě nadchla. Nyní se mi dostal do ruky příběh Ferdinanda a Filipíny a musím konstatovat, že vůbec nelituji. Báječné čtení, které mě dokázalo vtáhnout do atmosféry šestnáctého století a to je to, co na historických románech opravdu miluji. Ten pocit, že jsem tam a že se mi doba dostává pod kůži. Vzájemný vztah Ferdinanda Tyrolského a Filipíny Welserové je myslím dostatečně známý,ostatně takových milostných  osudů nenabízejí dějiny přehršel, přesto je podán nově, zajímavě a rozhodně stojí za přečtení. A hlavně přináší tolik zajímavých postřehů z renesanční Prahy a z tehdejšího uvažování, že zcela automaticky předpokládám, že se ke knize budu několikrát vracet. Pro poučení, pro inspiraci i pro hezké čtení. 
                                         
                                       
                             
                                             

1 komentář: