čtvrtek 10. října 2013

Maličkosti tvoří celek

V poslední době mě "trápí" maličkosti. Respektive „čudlíky“ (odbornější termín neznám), které se ulomily, ztratily nebo prostě rozbily, čímž v podstatě odešel celý přístroj. Začalo to nedávno zmiňovanou pružinkou do kávovaru, která se podle odbornic v obchodě reálně nazývá pěnovač. Podle mě je to pidipružinka, taková maličkost, bez které je ale přístroj z části odepsán. 
A pak to u nás pokračovalo geometrickou řadou. Moderní elektronické přístroje v naší domácnosti postupně přicházely o maličkosti, které se na první pohled zdají směšné, na druhý pohled vám vyluxují peněženku. To  i v případě, že díky ztrátě či ulomení čudlíku nemusíte kupovat nový přístroj, neb je to neopravitelné. 
Na vlastní kůži jsem tedy pocítila rčení, že celek tvoří detaily. A nikterak mě v depresivním pohledu na díru, kterou tyto maličkosti vytvořily v rodinném rozpočtu, neutěšilo konstatování všech opravářů,kteří byli ochotni a schopni daný aparát zprovoznit, že se to tak dneska schválně vyrábí.
 Aby se to brzy rozbilo (nejlépe hned po záruce) a muselo se koupit nové. 
   Sice to už dávno vím, neplatí to v současnosti totiž jen u věcí, ale v podstatě i v mezilidských vztazích (na ničem se nepracuje, vše se mění za nové), zas a znova mě to vytočí. 
Co je to, k sakru, za všeobecně přijímaný a tolerovaný šlendrián?
    Nu, to je sice asi tak všechno, co proti tomu mohu, ale stejně mě to točí. Jako ta chybějící vrtulka, odborně zvaná pěnovač. Jsem pěkně napěněnáJ

Žádné komentáře:

Okomentovat