pondělí 11. června 2012

Víkend otevřených zahrad

 Víkend tentokrát nabídl nejen příjemné počasí, ale i řadu zajímavých akcí, přičemž nejznámější je asi muzejní noc (o té již řeč byla). Mně ale zaujala i akce otevřených zahrad. Ne, že bych byla nějaká zahradnice, spíš naopak. Sice je už dávno pryč doba, kdy jsem na zahradě nerozeznala plevel od pečlivě pěstované rostlinkyJ, ale ani tak jsem zatím nedospěla k touze trávit volný čas udržováním zahrady. To bude asi ještě pozdější životní fázeJ. Zatím mě těší se v zahradách procházet a kochat se jejich udržovaným trávníkem či nápaditě upravenými květinovými záhony (i doma bych to brala, ale samo se to neuděláJ). O akci otevřených zahrad jsem v podstatě nevěděla, odhalila jsem ji náhodou, jde teprve o třetí ročník, tak si asi hledá své místo na slunci. Svou účast v projektu avizovaly tyto zahrady: soukromá zahrada v Obloukové, vnitroblok domu v Krupské, palácové zahrady pod Hradem, a zahrady Břevnovského kláštera. Vybrala jsem hradní prostor nejen díky atraktivnímu programu, ale z naprosto prozaického důvodu, bylo to nejblížeJ. Ale protože miluji Břevnov, nedalo mi to a zaskočili jsme i tam. A bylo to báječné, Břevnovský klášter má prostě vnitřní energii, která nabíjí. Zahrady jsou pak báječné místo k relaxaci. Asi budu muset doopravdy přehodnotit svůj vlastní vztah k zahradničeníJ. Každopádně, víkend otevřených zahrad je akce, která stojí za zapamatováníJ. A je rozhodně klidnější a pohodovější než muzejní nocJ



     Samozřejmě, neprobíhá jen v metropoliJ, to abych se vyhnula pragocentrismuJ



                                                     Zde-pro ilustraci- jeden z mnoha důkazůJ

3 komentáře:

  1. Ach je, u nás byl taky... A já co? Já o tom nevěděla! Budu si to muset příští rok lépe pohlídat.

    OdpovědětVymazat
  2. Jen v Kroměříži to takhle nevypadalo, neboť lilo a lilo.... Ale v oné retundě je zajímavá výstava, na kterou se chystáme:-)
    http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/179814-svetlo-zaplnilo-vystavni-prostor-v-rotunde-kvetne-zahrady/

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za informaci. Snad se to dozvím příští rok v čas.

    OdpovědětVymazat