středa 6. června 2012

Kvíz

Vlastním takový malý skanzenJ . Respektive sbírku malých ( i větších) bizarností, které používám jako názorné historické ukázkyJ. Velmi často jde o věci běžné potřeby z mého dětstvíJ,což je bizardní zase pro mě. Ale třeba sifonová láhev či starý kazetový magnetofon již do skanzenu prostě patříJ a děti jen žasnou, co bývalo dřív in. Moji přátelé tuto moji muzeální úchylku dobře znají a občas mě nějakým tím skanzenovým předmětem obdarují. Vlastním tedy i cvikr, školní tabulku či penál z roku 1900, což jsou kousky, kterých si obzvlášť cením. Občas tedy musím uvézt na pravou míru, že ne všechno je z mého dětstvíJ, ale to jsou historky ve škole běžné. A touto darovací cestou ke mně doputoval i níže vyfocený předmět. Tady ovšem vyvstal oříšek. K čemu sloužil? Z mládí jsem si nic nevybavilaJ, a když selhali i lidé o generaci starší, začalo vskutku detektivní pátrání. Já už to nyní vím. Díky šikovnému studentovi, který byl tak laskav a využil svých známostí a předmět identifikoval. Nicméně, jsem člověk hravý, proto nechám pátrat i Vás. Takový minikvíz na středuJ. Uhádnete, k čemu sloužil tento předmět, nyní již právoplatný člen mého skanzenuJ. Odměnu nenabízím, snad jen příjemný pocit ze hry. Zveřejním žebříček nejúspěšnějších luštitelůJ. Kdo si hraje, nezlobíJ. Tudíž zde je kvíz:




4 komentáře:

  1. Kvízy a soutěže to já můžu:))
    Zkusím si tipnout: používá se to při tkaní nebo při výrobě provazů...
    Těším se na vyluštění:). Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  2. Já typuju ořezávátko na tužky :-) .

    OdpovědětVymazat
  3. Líbí se mi nápad Majky, ale zase mne mate ta křídlová matice na rukověti. Nepomáhá ani to, že nevíme rozměr předmětu. Rozhodně to není na vyndavání hřebíků. :)
    Nevím, počkám si na odpověď otázky jak z Kufru. :)
    Ale opět si uvědomuji, jak naši předci uměli dělat jednoduché, účelné (což zatím nevím), ale přitom i krásné nástroje, pomůcky.

    OdpovědětVymazat
  4. Já si myslím,že je to na nějaké cvočky do kůže,nějaké (nová čeština )přidržovátko-rovnátko,ta matice to bude asi prodlužovat....Daja

    OdpovědětVymazat