úterý 5. června 2012

Ve škole

Podej prst a lapnu celou ruku, je přísloví, které někdy ráda uvádím do praxeJ. Naposledy v případě přednášky, kterou jsme organizovaly v Jilské na téma heydrichiády. Lapla jsem tam pana profesora Šebka i pro svoje studenty. Trochu jsem se obávala, abych neuvedla do pohybu další české přísloví, a to házet perly svinímJ, ale moje obavy se naštěstí nenaplnily. Naopak. Pan profesor dorazil s přednáškou na téma První republika, kterou v septimě v poslední době rozpitváváme. Postavili jsme to na studentských dotazech, které měly řídit směr debaty. Pravda, trochu riskantní záměr, který mohl skončit hluboce rozpačitým mlčením, což se ale naštěstí nestalo. A tak jsme se mohli na dvě hodiny naplno ponořit do prvorepublikových příběhů. Pravda, nebylo to tak sofistikované jako v Jilské, ale zase to přineslo jiný úhel pohledu i celkem nové a rozhodně podnětné poznatky. Jak z přednášky samé, tak z reakcí studentů, (někdy opravdu umí překvapit i mileJ). Po hemisféře obzvlášť osvěžujícíJ
 Zjistili jsme, že na Proseku v době hospodářské krize se bydlelo nejen v proseckých skalách a podzemí, ale že zde stálo něco, co bychom jazykem dneška mohli nazvat slamy.(Nu, sarkasticky mi někdy jako slum připadá i naše aktuální školní prostředí, zejména v současném, a už takřka trvale rozkopaném, prostředí stavbyL, ), ale doufáme, že historie se opakovat nebude, a že hledat střechu nad hlavou v proseckých skalách nás současná krize nedonutíJ.
Za dvě hodiny jsme se od pana profesora dozvěděli skutečně plno zajímavých věcí, které navíc dětem uvízly v hlavěJ, jak jsem odhalila při následné reflexi. Takže vydařená akce. Teď ještě jestli se mi podaří pro studenty ulovit pana plukovníka. S jídlem přeci roste chuťJ




Žádné komentáře:

Okomentovat