pátek 17. prosince 2010

Kanec na lopatkách

  Nic nebo naopak kumulace všeho:-) Tak je to tento týden s mými výstavami. I včera jsem jednu zažila, tentokrát šlo o Staré pověsti české v Národním muzeu. Mělo to takovou malou úsměvnou předehru. Když jsem dětem nadiktovala informace pro rodiče, jako kdy, kam a za kolik, zjistila jsem při následné kontrole, že dva podnikaví mládenci si zapsali místo požadovaných padesáti korun rovnou stovku. Nu, někteří umí vydělávat už od mala:-) Národní muzeum sice připravilo hezkou a zajímavou výstavu, žel nemyslí na šatnu. Šatnářky nám totiž oznámily, že jejich úložný prostor je vyčerpán, a tudíž musíme za Bivojem a Šárkou v plné zbroji, což znamená kabáty, svetry, šály, batohy. Ve vytopené místnosti docela pikantní. Takže to ve finále vypadalo tak, že jsem se usadila u skoleného divokého kance, kde byl určitý prostor, děti si tam naházely svoje svršky a já se je jala hlídat. Technické záležitosti tedy muzeum nedomýšlí, ale Čechové na Řípu děti docela zaujali a to je co říct. Všichni si také u vstupu vylosovali nějaké jméno z pověstí, k čemuž donutili i mě. Nevím, jakou náhodou na mě zbylo jméno bojovné Vlasty:-)?. A jak jsem tak posedávala u  kance, skoro mi toho vycpaného zvířete bylo líto. Smyslem jeho expozice byl interaktivní pocit návštěvníků vcítit se do role Bivoje. A tak zatímco chlapci mají zvedat chudáka štětináče, vedle se dívky mohly strojit do extravagantního modelu Kazi. Myšlenka je to zajímavá, ale po chvíli pozorování mi bylo jasné, že kanec, který je zde samozřejmě oblíbenou atrakcí, nemůže přežít. Jednak je docela těžký, takže s ním potencionální Bivojové dost mlátili. A druhak, jakmile byla u zvířete větší skupinka dětí, tak ho tu někdo tahal za uši, tu za nohu, občas si do něj někdo kopl. Takže opravdu hodně pochybuji, že chudák kanec tady vydrží po celou dobu výstavy. Vedle byl i malý, plyšový, pro malé děti. Ale ten je v bezpečí za ohrádkou a nikdo si ho moc nevšímá. Hlavní hrdinou je prostě spoutaný kanec na zádech. Ovšem jsou tu i jiné atrakce, některé interaktivní, jiné méně. Pro malé děti hodně zajímavá akce. Vzala jsem tam sekundu, tedy sedmáky, a to je myslím maximum. Starší děti by to asi nebralo. Ale malé si tam mohou užít jeden hezký den vánočních prázdnin. A jdete-li sólo, s rodinou, tak vás i v šatně obslouží. Jen abyste tam ještě zastihli toho kance:-)

5 komentářů:

  1. Děkuju za další nápad, kam s malou Val o vánocích, když už budeme v té Praze :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krása..my jsme na to ale asi ještě moc malí...

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych tam šla s Majdou- ona by to snesla :-) - nevšimla sis, jestli expozicí projede vozík? dík.

    OdpovědětVymazat
  4. Nu, Markéto, zaskočila jsi mě, ale skoro bych řekla, že užší vozík expozicí projede. Ale vůbec jsem nezaznamenala výtahy, dostanete se do patra? Zdá se mi to úzké, ale nevybavuji si žádné zásadní překážky na podlaze, takže si myslím,respektive odhaduji- na devadesát procent- vozík projede. Pokud půjdete, přeji pěkný zážitek. A je to i pro Martinku

    OdpovědětVymazat