úterý 20. srpna 2024

Zbořený Kostelec

 Naše poutní místo dnes jen obrazem, beze slov. Jako, že je tady krásně. Vysoko nad řekou Sázavou. A youtube video zde...























I když, úplně beze slov mi to úplně nejde:-). 

Video samozřejmě není naše, náhodou jsem ho našla při pátrání po zajímavostech ohledně tohoto místa. Přitom jsem se dozvěděla, že je to součást přírodní rezervace Čížov. Že je dole  Kamenický potok, v posledních letech skoro vyschlý, a že do vesnice Zbořený Kostelec vede unikátní visutá lávka. Tedy že tam lávka je, to jsem věděla, jen jsem nevěděla, že je tak moc unikátní.

Pro mě jsou ale vždycky nejzajímavější historické osoby, které hrad vlastnily, získaly či tady bydlely. 

Ať už je to tedy Oldřich Medek z Valdeka, o kterém jsem slyšela poprvé, nebo naopak slavný Zdeněk Konopišťský ze Šternberka. 

Zajímavý je i lapka Kuneš Rozkoš z Dubé, o kterém se toho rovněž mnoho neví. To všechno, stejně jako ruiny hrady, budí fantazii a vytváří zajímavé příběhy ....

Žádné komentáře:

Okomentovat