pondělí 18. srpna 2014

Tři bratři

K neděli patří pohádka. A jelikož Tři bratři na své popremiérové pouti hned zastavili na Letné Bio Oko, šlo seJ.  Kino plné dětí, to se očekávalo. Začátek o půl hodiny déle, to už se neočekávalo. Mladý managment kina patrně neví, jak dlouhé filmy promítá, protože jejich argument byl, že předchozí film byl nečekaně delší…?!  To mi tedy hlava nebere, ale jsouc pohádkově naladěna, nikterak jsem se nedohadovala. O půl hodiny později skutečně začali hrát, tak jsme se mohli ponořit do pohádkového příběhu.
 A za mě dobrý. Za děti dokonce výborný, dost to prožívaly, držely palce všem třem bratrům, bály se
 o Karkulku i o Marušku, bavil je výborný Vojta Dyk, úlevou vydechly nad zhoubou skvěle zahrané čarodějnice Jiřího Lábuse. Dětský barometr je podle mě dokonalý a dle reakcí v Oku se pohádka dětem náramně líbila. I cestou domů o ní diskutovaly a to je další známka kvality.
 A bavili jsme se celkem i my, dospělí. Líbilo se mi obsazení hlavně menších rolí, třeba pan Táborský, Bolek Polívka či tři sudičky u Růženčiny kolébky. Bavilo mě setkání zralého a skvělého herectví s tím mladým, talentovaným - třeba Ivana Chýlková kontra Sabina Rojková. Dobrý byl David Matásek a Zuzana Norisová, líbil se mi i Oldřich Kaiser. 
Hezké triky, efekty a kouzla.
Pravda, někde mohl být příběh rychlejší, něco kapku tlouklo do očí- třeba Červená Karkulka jako manželka stejně mladistvého ženicha, to tedy drhlo dost (alespoň z mého pohledu), u měsíčků to také mohlo víc svištět a ne se dokola pořád opakovat, ale to je asi dospělý pohled a ten do pohádky nepatří.
Písničky byly typicky svěrákovské, tedy milé, hezké, dětské…Možná se mohlo víc mluvit a míň zpívat, ale nikterak mi to nevadilo. Prostě se mi to líbilo. Nedělní pohádka přímo ideální. 
Když jsem ovšem po návratu četla recenze, jsem ráda, že jsem je neotevřela dřív. Asi bych nikam nešla. Buď byly naprosto zdrcující a odsuzující, nebo podlézavé tandemu Svěráků. No, zírala jsem. Třeba i na rozhovor Jana Svěráka, který kdesi řekl: „ že mu někdo oznámil, že existuje nějaký Dyk
 a nějaký Klus, tak je prý obsadil. Dřív je neznal…“
 Nu, vždycky se mi zdálo, že mu chybí pokora a nadhled, to tedy po tatínkovi nezdědil. Ale to už k pohádce jako takové nepatří. Tři bratři pro odpoledne s malými dětmi přímo ideální. Podle mého tedyJ
                                                

Žádné komentáře:

Okomentovat