neděle 24. srpna 2014

Byla jsem šťastná

 Čtením trénuji na další kulturní vrchol léta, totiž na poctu Jarmile Novotné, která bude realizována na zámku Liteň, kde je naše velká umělkyně také pohřbená.
Knížku nebylo jednoduché sehnat, vyšla hned po revoluci a dnes jedině v antikvariátech. Kdysi jsem byla v antikvariátu jako doma, v poslední době jsem na ně nějak pozapomněla. Jejich kouzlo se ale neztratilo, pořád v sobě mají tajemno a nostalgii…
Byla jsem ve Valentinské, zážitek.........
Kniha Byla jsem šťastná jsou v podstatě memoáry Jarmily Novotné, která byla naší snad nejslavnější (nebo druhou nejslavnějšíJ) operní pěvkyní. Navíc byla krásná, charismatická, úspěšná, oblíbená. Její život by vydal na několik rozsáhlých románů či skvělých filmů. Škoda, že nejsou, byť se tady otvírá určitá díra na trhu. Její vlastní kniha je krásná. Hezky napsaná, příjemně se čte a velmi umocňuje těšení se na koncert. Pod širým nebem, takže modlitby za hezké počasí přetrvávají...J
                                                     Jarmila Novotná: Byla jsem šťastná

A k tomu hezkému čtení jedno kapku smutnější historické připomenutí: 
dnes je výročí dne, kdy v roce 79 výbuch Vesuvu zničil Pompeje 
( ty jsem navštívila, jsou úchvatné), Herculaneum a Stabiae...
To to letí,co?

Žádné komentáře:

Okomentovat