úterý 12. února 2013

Botky samochodky

Zima mě donutila k nákupu nové obuvi. Vyrazila jsem tedy do značkové prodejny a zakoupila pěkné, s kožíškem, pohodlné. Za nemalý peníz.  Stalo se tak začátkem roku, v podstatě šlo o investici Ježíškových korun.  Vyšlápla jsem si v nich do promrzlých pražských ulic a zdálo se, že botky nemají chybu. Ale nechval dne před večerem. Už v době lednových dešťů jsem pojala podezření, že kožíšek nehřeje, jak bych očekávala, a ponožky nějak rychle vlhnou. Tvrdošíjně si ale opakuji, že do nových bot přeci nemůže po třech týdnech téct. A ejhle, může.
Dávno vím, že kvalita je ve zdejších zeměpisných podmínkách takřka zapovězené slovo a očekávat ji je jednak trochu sázka do loterie (někdy do vyjde), druhak trochu naivita (většinu potvrzená).  Mám už spoustu zkušeností s tím, že něco koupíte a vzápětí začíná anabáze s reklamací a urgencí toho, co by mělo být samozřejmostí.  Například mě fascinuje pračka, kdysi pořizovaná na celý životJ, a nyní spolehlivě odcházející přesně po skončení záruční doby. Dokonale načasované a vypočítané.  Nebo mobilní telefon, který je po několika měsících označen za starý model a tím pádem rázem nekompatibilní s dalšími vymoženostmi včetně nabíječky, tudíž vás neviditelná ruka trhu (no, spíš viditelná) vytrvale nutí ke koupi nového zbytečného modelu, který za krátkou chvíli zase nefunguje.
Tyto současné trendy mě kdysi rozčilovaly. Dnes už mě nechávají klidnou, protože tomu umím odolat. Nový telefon stejně jako třeba televizor rozhodně nepotřebuji každý půlrok, jak se domnívají nenasytní výrobci.
Ovšem co se týká bot, to je jiná. Ne snad, že bych chtěla jedny boty na celý život, to snad vydržely babiččiny dřevákyJ, ale minimálně jednu zimní sezonu by vydržet mohly. Zejména, když se chlubí značkou a dvouletou zárukou. Žel, otvor, vpouštící do nitra vodu dešťovou i tu kontaminovanou pražskými nečistotami, se neslučuje s mojí představou pohodlné chůze.  
Vyhledala jsem tudíž paragon a dnes odpoledne mě čeká reklamní anabáze. Že nepůjde o procházku růžovou zahradou mi je jasné.  Je třeba se na to pohodlně obout a obrnit nervovou soustavu. No, sama jsem zvědavá, v čem přijduJ


2 komentáře:

  1. Hodně štěstí přeji, neb zaklínací slůvko v záruce, označující obuv za módní, se může stát nezdolatelnou hradbou k reklamaci:-(

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, jsem zvědavá, zatím je postup takový, že boty někam odeslali. Prý na měsíc! Vskutku efektivní:-)

    OdpovědětVymazat