čtvrtek 23. srpna 2012

Zkrocení zlé ženy

  http://www.shakespeare.cz/cz/zkroceni-zle-zeny-william-shakespeare/127/

                                   
Toto Zkrocení, které patří k letošním Shakespearovským slavnostem, je vlastně parodií na Shakespeara. Nebo spíš je to ona současná, tak velice módní, moderní adaptace, která bohužel  není mým šálkem kávy. Zkrocení jsem vydržela jen silou vůle, a byť některé okamžiky nutily k smíchu, celkově pro mě bylo představení spíš k pláči. Přestože jde o jakýsi tok asociací, citací či parodií, tedy věcí, které většinou můžu, tady na mě působily křečovitě, uječeně, hystericky. Asi to tak režisér zamýšlel, stejně jako hudbu, na mě to ale mělo velmi disharmonický vliv, proto jsem odcházela z představení docela rozladěná. V podstatě mě to zkrotit nedokázaloJ a to je asi chyba celého představení, minimálně z mého úhlu pohledu. Asi prostě nejsem příznivcem podobných eskapád a transformací klasických her, určitě nejsem přívrženec rapu a už vůbec ne v renesanční komedii, a v neposlední řadě mě nenadchly ani herecké výkony. Nu, zdá se, že i na Shakespearovských slavnostech se člověk může nudit. Ještě, že je to v hezkém prostředí a nepršelo, zpáteční procházka klidnou noční Prahou byla lepší než celé divadloJ
                                            

2 komentáře:

  1. ano, my jsme se Shakesp. slavnostmi skoncovali už před 3lety. Nějak mi to nevyhovuje- ani finančně- ani obsahově.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že na takovou režii Shakesp. mohou chodit, jen ti, kdo ho nikdy nečetly, nebo neviděli v klasickém podání. Tyto tvořivé současné režie, také nejsou můj šálek čaje, jako "Prodaná nevěsta v mini sukni a Kecal s mobilem na uchu":-). Ale co naděláme, když už vše asi bylo vymyšleno a druhý Shakespeaar se ještě nenarodil?!

    OdpovědětVymazat