neděle 13. března 2022

Vladimír Škutina

 Kdysi jsem ho docela ráda četla. Třeba "Máš na hlavě zahrádku, řekli moji rozkošní spolužáci", mi přišlo jako super humoristická kniha. Stejně tak mě zaujal fakt, že byl tzv. prezidentův vězeň, seděl za urážku prezidenta Novotného a sepsal to v knize Prezidentův vězeň na hradě plném bláznů. Bavilo mě to. Pak jsem ale zjistila, že spolupracoval s StB, a docela aktivně, tudíž jsem ho nějak přestala číst. Je to stejné gesto, jako teď neposlouchám Nohavicu, k ničemu to nevede, jen snad k mému lepšímu pocitu, že se nezabývám těmito autory. Nicméně, v čistce naší knihovny na nás jeden Škutina dnes vypadl. A to, že Rusové přicházejí a odcházejí. Zakoupeno kdysi v porevoluční euforii, kdy se daly konečně kupovat do té doby zakázané knihy. Jeden by tedy neřekl, jaká nastane aktualizace. Některé věci se prostě nemění, Rusové źcela určitě ne. 


Žádné komentáře:

Okomentovat