neděle 15. prosince 2013

Královský klam

Někdy mám dojem, že klam je nedílnou součástí dnešní každodennosti. Královský klam by tedy měla být lež na vyšší úrovni. U nás by to asi spíš měl být republikánský klamJ. Ve skutečnosti jde o knihu, jejíž autor Steve Berry se představuje jako autor historicky napínavých, takřka detektivních příběhů. Nelze mu upřít určitou čtivost, ale podle mě hlavně velkou nadsázku. Krom výzvědných služeb a detektivního napětí si autor hlavně pohrává s myšlenkou, že slavná královna Alžběta I. byla vlastně ve skutečnosti muž. Navazuje přitom na knihu od autora Drákuly, což by samo o sobě mohlo celý příběh zdiskreditovat, leč není tomu tak. Naopak, je zde celá řada rádoby logických a seriózních indicií, které tuto myšlenku podporují. A jak jsem následně na netu zjistila, existuje poměrně velká komunita lidí, kteří jsou přesvědčeni, že slavná panenská královna Alžběta I. byla ve skutečnosti muž. Někde se opírají o legendu o chlapci z Bisley, jinde hledají důvod v jejím rozhodnutí se nikdy neprovdat, jiní jen prostě nejsou schopni vstřebat fakt, že by žena, navíc v šestnáctém století, mohla úspěšně vládnout. Takže Královský klam, který se celkem dobře čte, v podstatě vyvolává historické polemiky. Nebo kalkuluje s bulvárním podtextem historického „skandálu“, který by zvýšil prodejnost knihyJ.  Každopádně, mě nepřesvědčil ani on ani následně dohledaný dokument BBC. Já věřím tomu, že Alžběta I. prostě byla žena.  I přes zdařilý Královský klamJ

                                              

Žádné komentáře:

Okomentovat