středa 11. prosince 2013

Adventní Pošta

Přestože všichni posílají jen sms a maily, dostat se v současném svátečním čase na poště k přepážce, je akce na půldenní dovolenou. Paradox.
 Letenská pošta dokonce disponuje i frontami, které dosahují takřka až na ulici. J.
Tudíž moje snaha odeslat dopis se redukuje na porovnávání nehybného hada lidí, kteří chtějí v adventním čase buď něco odeslat  nebo zaplatit, někdy obojí. Tempo je tady vskutku ďábelsky pomalé.  Jde o určitý test trpělivosti či asertivity, tedy v mém případě a v okamžiku, kdybych se rozhodla plýtvat časem v přecpaných prostorách pošty. Takovou trpělivostí ovšem zcela jistě nedisponuji.
Pravda, poslat pohled za oceán bude asi náročnější, byť zjištění, že za známku chtějí třicet korun, mě vede k myšlence, že asi i sváteční sms mají něco do sebeJ.
    Pošta služby zdražuje, služby ovšem nikterak nezkvalitňuje. To ale není předmětem mého zamyšlení. Tím je spíš nehynoucí údiv nad nikdy nekončící místní regresí.  Je to pořád stejné.  Někdy mám dojem, že pošty mezi sebou vedou tajný závod o nejpomalejší obsluhu či o nejdelší frontu. Pak je ta letenská horkým adeptem na vítězstvíJ.

  Jsem ráda, že vlastním několik univerzálních Fifinek, tudíž se mohu adventnímu postávání na poště směle vyhnout, přesto nerozumím jejich firemní strategii.  Poště se už vyhýbá kde kdo, neznám ve svém okolí někoho, kdo by nebledl hrůzou v představě nekonečného čekání v okamžiku, kdy je mu jasné, že má vyzvednout třeba jen doporučený dopis. Pokud je to jen trochu možné, Poště se všichni vyhýbají. Při internetových nákupech využívají všech možných doručovacích agentur jen ne Pošty. Přesto, když už musíte, je zaručeno, že tam strávíte půl života.  Jde asi o onen druh přírodních anomálií, které nejde vysvětlit. Když ani v čase adventním nejsou služby sváteční, pak už není záchrany. Ale jako pozorovací studie je to k nezaplaceníJ.

4 komentáře:

  1. Naprostý souhlas! Raději objednám přepravu přes PPL než poštou a nebýt toho, že na poštu musím tak 3x týdně s firemní poštou, nepáchla bych tam snad vůbec.... Úplně stačí, že v naší obci nad 3 tis obyvatel trvale zrušili jednu ze dvou přepážek, takže čekat i 20 minut není nic zvláštního. Ještě že paní za přepážkou je milá a ochotná. Čest výjimkám:))

    OdpovědětVymazat
  2. Přidávám s k řadě rozhořčených rukojmích české Pošty. O frontách už nemusím nic připisovat, ale od té doby co balíky nenosí pošťačky, ale zvláštní rozvozová služba,už nám poslední 3 měsíce, nejen nedoručují do domu, ale už se ani neobtěžují dát avízo do schránky, že máme balík na poště. Tak odesílatelé navíc k poštovnému zasílají ulekané SMS, nebo e-maily, zda nechceme naší zásilku?! V tomto podniku, opravdu dělají pokrok pouze ve změně modelů uniforem a prodejem ptákovin na přepážkách:-( Bohužel moje pokusy o stížnosti vyšumí do neznáma. Na vyšších a mě doporučených místech odpovídají, že podle nich je vše ok a nebo vůbec nekomunikují!

    OdpovědětVymazat
  3. ani nemluv! Před 14dny jsem na naši poštu letěla osobně- pro balík do ruky. 2x se ho nepodařilo doručit. Představte si to. On mi přece nebude volat na uvedené číslo- on si prostě nějaké číslo přečte na plotě a vyvozuje, že je moje, když adresa je shodná. Balík rozervaný, děs běs. Paní vedoucí pravila, že balíkáři nejsou jejich zaměstnanci, že musím...nevímkam. No, tak na to je mi můj čas příliš drahý. Příště jinak! DPD nebo PPL- vždycky domluva po telefonu, pohoda- a cenově to zas takový rozdíl není.

    OdpovědětVymazat
  4. Snažím se poště vyhýbat jak čert kříži :-)

    OdpovědětVymazat