čtvrtek 7. června 2018

Poslech rozhlasu

Ráda poslouchám rádio. Upřednostňuji  mluvené slovo před hudbou, tu si vybírám speciálně a dle nálady, proto je mým favoritem ČR- dvojka, Vltava a úplně nejvíc Plus. Nedávno jsme si užívala historického poslechu na Rádiu Junior, kde historička a spisovatelka Veronika Válková odpovídala dětem. Veronika Válková píše skvělé knihy o cestování do minulosti, hlavní hrdinka je Bára a knihy vešly do všeobecného povědomí jako "bárovky". Veronika skvěle vypráví a celý pořad byl velmi zajímavý a příjemný. Jediné, co mě zarazilo, že malí posluchači asi moc dobře neposlouchají. Během hodiny se každý druhý ptal, jaké období má paní spisovatelka nejraději. Veronika vždy trpělivě sdělovala, co ji baví a má v dějinách ráda. Když to zopakovala po čtvrté, už jsem s napětím čekala, kdy se zase někdo zeptá. A zeptal. 
Je to jako ve škole, kdy jsou nepozorní:-). Nebo jako v životě, kdy neposloucháme jeden druhého. Je to prostě takový odraz společnosti. Ostatně,  i v pořadech pro dospělé jsem si toho všimla. Jakmile se dá možnost, aby tam lidé volali, odpovídají na něco jiného,neumí opustit myšlenku, neposlouchají, jak jim protějšek odpovídá...Tak to prostě je. Někdy mě to pobaví, jindy naštve, někdy jen zarazí a sleduji to. A nyní mám zrovna chuť napsat paní Válkové a zeptat se jí, jaké období dějin má nejraději:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat