sobota 23. června 2018

Cyklista pod vlivem


Zachytila jsem mediální humbuk kolem povoleného či nepovoleného alkoholu pro cyklisty a vodáky. Zda se před jízdou na kole mohu napít či nemohu. Po pravdě řečeno, nevím, proč se to vůbec řeší. V situacích, kde je primárně důležité mít čistou hlavu, by prostě alkohol být neměl. Sama se cyklistů na silnicích dost bojím, jsou pro mě hodně nevyzpytatelní účastníci silničního provozu. A to, předpokládám, hovořím o střízlivých cyklistech. Osobně bych do provozu na kole nevyjela ani kdyby mi za to zaplatili. A jezdci, kteří na chatrných vozítkách za sebou vozí malé děti, považuji za nebezpečné hazardéry. Cyklostezky jsou jistě dobré řešení, leč konkrétně třeba v Praze na ně nelze spoléhat. Ani ze strany cyklistů, protože jedete po cyklostezce, ta najednou končí a jste v plném provozu, není prostě zbytí A ani ze strany řidičů, protože kolikrát se mi stane, že jedu kolem nákladně vybudované cyklostezky, která kupodivu neústí do frekventované dvouproudové vozovky, ale vede do parku, potažmo do lesa, leč bicyklista raději volí jízdu po silnici. A často jede tak, že si budí doje nesmrtelného. Mnohdy i se sluchátky na uších, protože s hudbou se to prostě lépe šlape. Takže pokud by si k tomu dopřál ještě nějakou sklenku, neviděla bych ho asi jako legálního účastníka silničního provozu. Ono se asi v onom zákoně jedná hlavně o vinné cyklostezky, ale i tam bych asi hlasovala pro střízlivou jízdu. Přeci jen je lépe si zajít na vínko po dvou a po dvou zase odejít,byť třeba vrávoravě. Ale vrávoravá jízda na kole není to pravé ořechové ani na cyklostezce. A o vodácích už ani nemluvě. Voda a alkohol je sice česká klasika, ale těch utopených? Ani na sjezdovkách se už nesmí pít, tak proč by se měla na vodě? Jsou to všechno jenom takové řečnické otázky, protože v reálu mám pocit,že se řeší blbosti. Jako by nestačil selský rozum. Když řídím, nepiju. A je asi jedno, zda řídím auto, kolo, loď či letadlo. Takže já bych zcela jistě lobovala za zákaz, protože návrh zákazu cyklistů na vozovkách by asi znamenal moje lynčování.:-)


1 komentář:

  1. Jen co nastane letní sezóna a silničáři odklidí ten štěrk ze silnic, vydám se někam na cyklo výlet. Přítel mi koupil ještě před Vánocemi cyklo batohy. Dal mi schválně tři, abych si prý mohla vybrat z barevných kombinací. Nevím jestli si myslí, že budu v pondělí jezdit ve žlutém a ve středu v černém, ale budiž. Jsem moc ráda aspoň za to!

    OdpovědětVymazat