pondělí 7. května 2018

Pokus o lidovost

Většinou mluvím spisovně. Baví mě to. A není to jen z hlediska profese, prostě to tak mám, byť zcela jistě nejsem ortodoxní a také si umím pustit pusu na špacír. Nyní jsem chtěla oživit hodinu, malí primáni, zjevně vyčerpaní blížícím se víkendem, již tak apaticky seděli v hodině, duchem jinde. Ve snaze přivolat je zpět, vložila jsem do výkladu hovorový termín, ..."Kleopatra tehdy klofla Caesara."Zaujala jsem, leč trochu jinak, než jsem čekala. Nastalo totiž vyptávání, kam ho klofla, kolikrát, zda to bolelo....Dost jsem se tedy musela držet, abych zachovala dekorum. Tento termín tedy již není lidový, ale zastaralý čili archaický. Klofnout někoho se prostě nepoužívá, jak mě poučili. Maximálně tak někoho sbalit:-) Zase jsem o něco více in:-). A moje lidovost dostává na frak:-).

Žádné komentáře:

Okomentovat