středa 24. dubna 2019

Osmdesátníci

Zachytila jsem  v nedávných týdnech a měsících letošního roku v éteru naráz několik jubileí, výrazně kulatých narozenin zajímavých, mediálně známých lidí. Začněme dámou, slavná architektka Eva Jiřičná na svůj věk rozhodně nevypadá. A zjevně má i energie na rozdávání. Již se těším na její výstav v DOXu, chystáme se co nejdříve. Energie čiší i z dalšího osmdesátníka, pana Radkina Honzáka. Fascinuje mě jeho pohled na okolí, na psychopaty kolem nás. Ale nejen na ně, skvěle glosuje politickou scénu (i když to je vlastně asi pořád psychopatechJ), vzdělávání, výchovu a plno dalších oborů.  Zaujalo mě, že stejný den jako pan Honzák se narodil Jiří Hrzán. Jenže ten je věčně mladý, už čtyřicet let tady není. Což mě přivádí k otřelé myšlence, jak ten čas letíL. A také k tomu, že věčně klukovského Jiřího Hrzána si vůbec jak starého pána nedovedu představit. I když mluvit o těchto vybraných oslavencích, kteří hýří energií nápady a dobrou náladou, jako o starých je trochu prapodivné. I oni jsou svým způsobem stále mladí, minimálně svým myšlením.
O dalším z oslavenců toho tolik nevím, je vzdálen z našeho okruhu.  A navíc to už je devadesátník, což je ( pro mě) mnohem víc neuvěřitelné. Mluví za něho jen jeho dílo, jak si sám důsledně přeje. Je to Milan Kundera, dnes už spíš francouzský autor než český. Na apríla oslavil devadesátku a sledováno zpovzdálí i on má energie na rozdávání. Nu, jsou to hezká jubilea. A živý důkaz toho, že věk je jenom číslo.


Žádné komentáře:

Okomentovat