úterý 2. dubna 2019

Osmdesátníci

Zaujalo mě několik mediálně známých jubileí:-), osmdesátníci slaví. A jsou to osmdesátníci vitální a pořád plní energie a síly. Asi by se mělo začít včerejším výročím, ale já dám přednost dámě, která svou osmdesátku oslavila již před měsícem. Paní architektka Eva Jiřičná je pro mě ztělesněním dámy, na svůj věk rozhodně nevypadá a moc se těšíme na její výstavu do DOXu. Pak mě zaujal osmdesátiletý Radkin Honzák. A nejen jeho Čas psychopatů, ale i jeho trefné postřehy ze současnosti, z politiky ( to je ale asi pořád "čas psychopatů"), ale i ze školství, výchovy, vzdělávání, zdravotnictví, prostě co slovo, to perla. S mnoha jeho názory se mohu doslova ztotožnit. A jeho energie je dost nakažlivá:-). 
To o včerejším oslavenci tak úplně říci nemohu, ten si drží chladný odstup, ale i tak ho chci zmínit. Je to pan Milan Kundera a jeho aprílové osmdesátiny. On sám narozeniny neslaví, tím je mi sympatický, také mám k oslavám narozenin ( myslím těch vlastních) už léta velké výhrady. Ale Žert - od autora narozeného na apríla- je dokonalý. Jak ten knižní, tak televizní. A přes televizi se oklikou dostávám k poslednímu osmdesátníkovi, který se ale svého výročí ani zdaleka nedožil. Odešel před lety, takže je to pro nás stále mladý kluk a mně třeba přijde neuvěřitelné, že už by měl také osmdesátku. Jiří Hrzán, narozen ve stejný den jako pan Honzák, ale už čtyřicet let není. A přesto ho chci připomenout, měla jsem ho ráda. A že by už mu bylo osmdesát jen potvrzuje fakt, jak strašně to všechno letí....

Žádné komentáře:

Okomentovat